جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای قدس

حوزه/ شیخ عکرمه صبری مفتی قدس گفت: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار حمایت از قدس را دارم و اینکه توصیه ها و موضع گیری هایی قابل اجرا و عملیاتی در حمایت از قدس داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علما و شخصیت های اسلامی قدس ضمن استقبال از کنفرانس الازهر در حمایت از قدس که فردا چهارشنبه برگزار می شود از کشورهای اسلامی و این کنفرانس خواستند بر آمریکا فشار بیاورند تا از تصمیم خود درباره قدس صرف نظر کند و دولت های عربی نیز تصمیماتی بگیرند که قابل اجرا باشد و تاثیر واقعی بر روند تحولات قدس داشته باشد.

همسویی آمریکا و انگلستان در حمله به قدس شریفشیخ یوسف جمعة

شیخ یوسف جمعه خطیب مسجدالاقصی و معاون اول رئیس هیئت عالی اسلامی قدس ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته در حمایت از قدس و محکوم کردن اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر گفت: این تصادفی نیست که رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر 2017 این تصمیم ظالمانه را اعلام کرد، زیرا صد سال پیش از این در همین روز و همین تاریخ در دسامبر 1917 میلادی نیروهای انگلیسی به فرماندهی ژنرال لنبی شهر قدس را اشغال کردند و هنگام ورود به این شهر مقدس این جمله معروف را گفت که اکنون جنگ های صلیبی تمام شد.

قدردانی از تدریس تاریخ قدس در الازهر

شیخ سلامة العودة خطیب مسجدالاقصی نیز ضمن تشکر از کنفرانس الازهر در حمایت از قدس که فردا برگزار می شود گفت: این کنفرانس در شرایط حساسی برگزار می شود که مردم این شهر مقدس در معرض نسل کشی و نابودی تاریخ و هویت خود قرار دارند.

وی همچنین از اقدام شیخ الازهر مبنی بر تدریس تاریخ شهر قدس در تمام مراکز الازهر قدردانی کرد و آن را اقدامی برای بازگرداندن فلسطین به جایگاه خود در امت اسلام دانست.

شیخ العودة درمورد انتظارات خود از کنفرانس الازهر و کشورها و علمای امت اسلام درباره قدس، این انتظارات را در موارد زیر خلاصه و بیان کرد:

انتظارات علمای فلسطین از کشورهای اسلامی و عربی

1. علماو مبلغان به وظیفه خود در آگاهی بخشی به امت اسلام عمل کنند، زیرا قدس و فلسطین بخشی از اعتقادات مسلمانان و مِلک آنها است.

2. ایجاد صندوقی ویژه قدس با هدف حمایت از ایستادگی و مقاومت مردم این شهر و جلوگیری از یهودی سازی و شهرک سازی در این شهر مقدس اسلامی.

3. تدریس رشته هایی با محوریت قدس و فلسطین در تمام مؤسسات آموزشی کشورهای عربی و اسلامی.

4. ایجاد رسانه ای برای برجسته سازی و انتشار اخبار قدس و فلسطین و رسوا ساختن جنایت های اشغالگران.

5. تشکیل گروهی از وکلا و حقوقدانان برای دفاع از شهر قدس و فلسطین در تمام محافل بین المللی.

6. تلاش برای تقویت وحدت امت عربی و اسلامی، زیرا قدرت مسلمانان در وحدت است و همچنین تلاش برای حمایت از وحدت جبهه داخلی فلسطین، زیرا وحدت یک واجب شرعی و ضرورت ملی برای مبارزه با خطرهای پیش روی مسجدالاقصی و قدس است.

7. مخالفت عمومی و قاطع تمام مسلمانان با تصمیم های باطلِ صادر شده از سوی مسئولان آمریکا و رژیم اشغالگر.

8. درخواست از افکار عمومی جهان به ویژه مسیحیان جهان و قانع ساختن آنها برای وجوب حمایت از مردم فلسطین و مقابله با حمله بی رحمانه اشغالگران به قدس شریف.

شیخ عکرمة صبری مفتی قدس

مفتی قدس: از کشورهای عربی می خواهیم بر آمریکا فشار بیاورند

شیخ عکرمه صبری مفتی قدس نیز گفت: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار حمایت از قدس را دارم و اینکه توصیه های و موضع گیری هایی قابل اجرا و عملیاتی داشته باشند، زیرا این دولت ها هستند که می توانند در عرصه عمل کاری انجام دهند و از این رو از این کشورها می خواهیم تصمیم های اتخاذ شده در نشست های گذشته درباره قدس و فلسطین را اجرایی کنند و مطابق با تصمیم که گرفته شد نیم میلیون دلار برای پروژه های مربوط به قدس اختصاص دهند و از کنفرانس الازهر نیز انتظار داریم بر کشورهای عربی و اسلامی بخواهد بر آمریکا فشاور بیاورند تا از تصمیم شوم خود درباره قدس صرف نظر کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha