جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشفقی پور

عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد اسماعیل مشفقی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فراگیری استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دنیای کنونی ابراز داشت: ضرورت پرداختن به الزامات و اقتضائات فضای مجازی یک امر بدیهی است و چندان نیاز به استدلال ندارد چرا که در همه خانه ها این فضای مجازی نفوذ کرده و ما نمی توانیم نسبت به آن بی توجه و یا کم توجه باشیم.

وی افزود: فضای مجازی مثل چاقوی دوسر است که هم می شود از آن استفاده مثبت کرد و هم استفاده منفی به طوری که آسیب زا باشد اما آن چه مهم است این که باید تهدیدها را در فضای مجازی به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مشفقی پور اضافه کرد: در واقع ما برای تربیت بچه ها و هدایت مطلوب خانواده ها و سالم سازی محیط های مدرسه ای و دیگر امور می توانیم از فرصت های فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیر کل ارتباطات و همکاری های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه ادامه داد: با این وجود مساله ای که همواره بزرگان و مراجع بر آن تاکید می کنند این است که ما باید سعی کنیم که خودمان بر پایه شبکه ملی اطلاعات شبکه های داخلی را ایجاد و تقویت کنیم، هر چند که متاسفانه برخی دولتمردان با این کار چندان موافق نیستند و این گلایه را ما از آن ها داریم و منعکس هم کرده ایم.

وی بیان داشت: به هر حال ما نمی توانیم نسبت به فساد و آلودگی هایی که در فضای مجازی به خصوص آن چه که در دست دشمن است غافل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین مشفقی پور همچنین گفت: مقام معظم رهبری آن قدر فضای مجازی را مهم می دانند که در جایی فرموده اند اگر رهبر نبودم، مدیریت فضای مجازی را برعهده می گرفتم.

وی در ادامه با بیان این که نقش حوزه در تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم و کلیدی است، افزود: هم دولت و هم مجلس باید کاری کنند که زمینه ها و زیرساخت های حضور قدرتمندانه ما در فضای مجازی مهیا شود و از آن سو حوزه و دانشگاه با تعامل و همکاری در مسیر تولید محتوای اسلامی و ایرانی برای فضای مجازی بکوشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha