جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرادی دولت آبادی

حوزه/ بخش بین الملل شعر توحیدی با مشارکت جامعه المصطفی و به منظور جهانی سازی مسئله توحید در آثار ادبی جهان صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرادی دولت آبادی در جمع اعضای دبیرخانه همایش بین المللی شعر توحیدی که در سازمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد.ضمن تأکید بر آمادگی طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی بر خلق آثار ارزشمند فرهنگی خاطرنشان کرد: طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی ضمن خلق آثار ارزشمند فرهنگی به زبان های فرانسوی، انگلیسی، سواحلی و... در زبان های عربی، اردو و فارسی قطب های زبانی شعری را ایجاد کرده اند.

وی با بیان این که تا کنون 16 نفر از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و عراق اشعار خود را به دبیرخانه بین المللی شعر توحیدی ارسال نموده اند، یادآور شد: توحید از مهمترین مباحث دینی است که با فعالیت های الهی دانش آموختگان عجین شده است.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به این که جامعه المصطفی ضمن انعکاس فراخوان آثار در کشورهای مختلف، عهده دار دریافت آثار بین المللی است، خاطرنشان کرد: بخش بین الملل شعر توحیدی با مشارکت جامعه المصطفی و به منظور جهانی سازی مسئله توحید در آثار ادبی جهان صورت می گیرد.

وی ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر برگزاری شب شعر های توحیدی در کشورهای مختلف جهان خاطرنشان کرد: می توان ضمن بهره گیری از ظرفیت و توان شعرای نامدار استان یزد، کنگره ای بین المللی شعر توحیدی را به صورت شجره ای طیبه در کشورهای مختلف اسلامی دنبال نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی تجلیل از مجموعه های فعال فرهنگی را بستری ارزشمند برای ارتقاء جایگاه شعر و ادب در تبیین مبانی دینی عنوان کرد و اذعان داشت: تجلیل از آثار ارزشمند ادبی در حوزه دین، تأثیرات عمیقی را در فرهنگ ملت ها ایجاد خواهد نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha