سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/خانم فریده پیشوایی گفت: فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه پل ارتباطی مناسبی بین جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و فارغ التحصیلان و مبلغان این مؤسسه خواهد بود و می‌تواند تغذیه فکری برای مخاطبان ما باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، خانم فریده پیشوایی، سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی «نامه جامعه»در مراسم معارفه که در پژوهشگاه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، عنوان کرد: در سراسر مراکز علمی آموزشی جهان، بحث پژوهش و مقالات همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه با اشاره به اینکه امروز عصر ارتباطات، تکنولوژی و سرعت است، اظهار داشت: امروز خلاصه نوشتن مقالات از جهاتی مناسب است، زیرا بسیاری از افراد تمایلی به خواندن مطالب گسترده ندارند.

پیشوایی که دانش آموخته جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است، افزود: اگر می‌خواهیم مقالات کم محتوا ارائه دهیم، باید حرف برای گفتن داشته باشد و مورد نیاز جامعه و جذاب برای مخاطبان باشد.

وی با بیان اینکه محتوای فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه باید به روز باشد، تصریح کرد: امروز اتفاقات فراوانی در جامعه رخ می‌دهد و جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نمی‌تواند نسبت به این وقایع بی‌تفاوت باشد.

سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه بیان داشت: امروز شبهات زیادی در جامعه به ویژه از طریق فضای مجازی مطرح می‌شود که همه این شبهات از سوی اتاق فکر‌های دشمنان انقلاب طراحی و به جامعه ما تزریق می‌شود.

پیشوایی ادامه داد: تمام علاقه‌مندی‌ها، گرایش‌ها، مطالبات، نیازها و رفتارهای ایرانیان توسط جامعه شناسان، روانشناسان و رفتارشناسان در آن سوی مرزها رصد شده و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گیرد؛ جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از نخستین مدارس علمی حوزوی بانوان در ایران است و باید در برابر این هجمه‌ها ورود جدی داشته باشد.

وی که هم اکنون دانش پژوه سطح چهار است، بیان داشت: فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه پل ارتباطی مناسبی بین جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و فارغ التحصیلان و مبلغان این مؤسسه خواهد بود و می‌تواند تغذیه فکری برای مخاطبان ما باشد.

سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه تصریح کرد: امروز فقر پژوهش‌های دینی در خارج از شهر مقدس قم مشهود است، اما تولید چنین نشریاتی می‌تواند نیاز بسیاری از مخاطبان ما را در مناطق مختلف کشور برآورده سازد.

پیشوایی در پایان گفت: طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ظرفیت‌های بالقوه ای در امر پژوهش دارند و می‌توان با جهت دهی فکری از این ظرفیت برای تولید هر چه بهتر نشریه استفاده کرد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha