جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی دیدار با مدیران حوزه علمیه

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی در جمع مدیران مدارس علمیه با اشاره به این که آنچه در پیاده کردن این انقلاب صورت گرفته کار ساده‌ای نیست، اما هنوز کار نه تنها تمام نشده، بلکه نیمه تمام مانده است، گفت: تلاش دشمنان بر این است که اجاره ندهند حتی یک واژه از انقلاب اسلامی عملی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیران مدارس  علمیه خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه دنیا در بن بست فکری و عقیدتی قرار گرفته و از انسان یک موجود سرگردان ساخته شده است اظهار داشت: آنچه که در صحنه میدانی دیده می شود جنون سرگردانی است که سلطه تفکر اومانیستی است.

وی افزود: بسیاری از مردم مشکلات خود را مطابق با فکر و عقیده خود حل می‌کنند که با این روش مشکل جهان حل نمی‌شود و باید افرادی باشند که هدفشان تنها حل مشکلات خودشان نباشد و به حل مشکلات مردم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تأکیداتی داشته اند، گفت: حوزه‌های علمیه اهداف والایی دارند و امانتی الهی هستند که باید به آن رسید و جامعه را به سمت آن سوق داد، لذا نباید تنها فکر کنیم که مسئول خود هستیم، بلکه نسبت به همه آنچه که در آن مؤثر هستیم مسؤولیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: دشمن با راه انداختن جنگ‌های منطقه‌ای، قبیله‌ای و مذهبی، جنگ نرم و بدتر از همه تهاجم فرهنگی، برای زمین گیر کردن ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و روحانیت باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مکتب اسلام در مقابل ظلم و ستم طلبکارانه عمل می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با انتقاد از انفعالی بودن در مقابل دشمن و تهدیدات آن، گفت: باید این حرکت انفعالی به تهاجمی در مقابل دشمن تبدیل شود، چون این مکتب غنی اسلام، باید در برابر همه ظلم و ستمی که در دنیا می‌شود تهاجم داشته باشد.

حجت الاسلام والملمین عبادی با بیان اینکه مکتب اسلام باید در مقابل همه ظلم و ستمی که در دنیا می‌شود طلبکارانه عمل کند، گفت: متأسفانه تنها کاری که می‌شود دفاع است که به جایی نمی‌رسد چنانچه معادلات عوض شود، زندگی دنیا و آخرت نیز عوض می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی خطاب به مدیران مدارس علمیه با تأکید بر اینکه مسؤولیت شما بسیار سنگین است، افزود: مسؤولیت روحانیت و اساتید حوزه‌ به میزانی کارساز و بزرگ است که اگر در زاویه‌ای کوتاه بیایند کارهایی که می‌توانست از نظر اجر و ارج مهم باشند به دلیل کوتاهی به گناه تبدیل می‌شود.

جامعه علمی نباید به موضوعات جامعه بی تفاوت باشد

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی در ادامه با اشاره به اهمیت علم و پرداختن به آن گفت: علم زمانی مفید است که با بصیرت، تقوا و کارآمدی ترکیب شود در غیر این صورت بدون اینها همچون زهر است.

وی خطاب به مدیران مدارس علمیه حاضر در جلسه گفت: جامعه علمی را جامع بار بیاورید تا نسبت به موضوعات جامعه بی تفاوت نباشند، شما باید کاری کنید تا جامعه علمی کمتر به دنبال مسائل شخصی بروند و به هدف‌های دور نگاه کنند.

پیاده سازی اهداف انقلاب نیمه تمام مانده است

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که آنچه در پیاده کردن این انقلاب صورت گرفته کار ساده‌ای نیست، اما هنوز کار نه تنها تمام نشده، بلکه نیمه تمام مانده است، افزود: تلاش دشمنان بر این است که اجاره ندهند حتی یک واژه از انقلاب اسلامی عملی شود.

در ایجاد دولت اسلامی موفق نبوده ایم

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اگرچه انقلاب به پیروزی رسیده و توانستیم نظامی را که دارای قانون اساسی است، ایجاد کنیم گفت: در پیاده کردن آنچه که دولت اسلامی باشد هنوز موفق نبوده ایم و همه گره‌ها باز نشده است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند در جبهه‌های علمی و تقوایی سرافراز هستند و باید انقلابی بمانند زیرا اگر لحظه‌ای به خواب رفتیم همه چیز را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha