شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از اقدام مجلس نمایندگان عراق در تعیین موعد انتخابات استقبال کرد و گفت: هرگونه کوتاهی در خصوص صندوق های رأی یا دموکراسی، هشداری بر بازگشت دیکتاتوری یا گسترش آشوب است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از اقدام مجلس نمایندگان عراق در تعیین موعد انتخابات استقبال کرد و گفت: هرگونه کوتاهی در خصوص صندوق های رأی یا دموکراسی، هشداری بر بازگشت دیکتاتوری یا گسترش آشوب است.

ایشان در بیانیه هفتگی خود بر ضرورت توجه به مناطق آسیب دیده طی جنگ علیه تروریسم تاکید کرد و افزود: نباید حق هیچ کس در دادن رأیی ضایع شود؛ چرا که ما به تمامی آراء نیازمندیم.

آیت الله مدرسی از ملت عراق خواست انتخابات را چه از نظر مشارکت فعّال یا انتخاب مناسب یا مراقبت مسئولین قبل و بعد و خلال انتخابات، بسیار جدّی بگیرند.

این عالم عراقی افزود: انتخابات هر کدام از ما را در مقابل مسئولیتمان در برابر کشور می دهد و آن یک امتحان سخت است که شاید از مصادیق سخن خداوند متعال است که می فرماید: (إنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا).

آیت الله مدرسی در پایان گفت: احزاب سیاسی باید با پایبندی به اخلاق نیک به روح دینی و ملی التزام داشته باشند و در رسانه ها و در سخنرانی ها خود باید حرف هایی را بزنند که مناسب با روح دینی و ملی باشد و باید برنامه همگی در این انتخابات سخن خداوند سبحان باشد که می فرماید: {فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّـهُ جَمِيعًا}.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha