پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سومین دورهمی ویراستارانه به میزبانی مدرسه اسلامی هنر

حوزه/ در سومین دورهمی ویراستارانه به میزبانی مدرسه اسلامی هنر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ژرفا، صاحب نشان درجۀ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سومین دورهمی ویراستارانه عصر سه‌شنبه دهم بهمن در مدرسه اسلامی هنر، میزبان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و صاحب کتاب‌های ارزشمندی چون «بر بال قلم» و «شیوه‌ی شیوایی» بود.

در این نشست که با همکاری مؤسسه ویراستاران برگزار شد، معصومه حسن‌خانی در نخستین بخش این برنامه با عنوان «لقمۀ آموزشی»، شیوه‌های مستندسازی آثار در کتابخانه ملی را بیان کرد.

سپس کلیپی به نمایش درآمد که تعدادی از فعالان فرهنگی و استادان عرصه ویرایش از جمله حسین سیدی، عبدالرحیم موگهی، فریدالدین فریدعصر، علی‌اصغر کاویانی، رضا مصطفوی، محمدمهدی باقری و مهدی صالحی به بیان دیدگاه های خود درباره شخصیت و آثار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ژرفا پرداختند.       

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ژرفا، نکاتی را درباره حرفه ویرایش و کار ویراستاری بیان کرد و پاسخ‌گوی پرسش‌های حاضران در این زمینه شد.

در پایان این نشست نیز از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ژرفا، نویسنده، مترجم و صاحب نشان درجه یک هنری کشور قدردانی شد.     

خاطرنشان می شود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ژرفا تاکنون بیش از بیست اثر تألیفی و بیش از پانزده اثر ترجمه‌ای و به قلم آوردن ده‌ها مقالۀ علمی و دانشنامه‌ای را در کارنامۀ پژوهشی و نگارشی خود دارد. وی از سال 1359 در قلمرو ویرایش قدم نهاد و حدود هفتاد کتاب و نیز مقالات متعدد و متنوع علمی را ویراستاری کرد.

مدیریت واحد کتاب امور تربیتی در وزارت آموزش و پرورش، مدیریت بخش نوجوان سیمای جمهوری اسلامی، دبیر صفحات ادبی و فرهنگی مجلات رشد معلم و رشد نوجوان و اصحاب انقلاب، مدیرعلمی و سرویراستار دائرة‌المعارف امام حسین(ع)، عضو هیئت علمی و دبیر شورای طرح و برنامۀ مدرسه اسلامی هنر و عضویت در هیئت داوران در جشنواره شعر فجر بخشی از مسئولیت های این شخصیت حوزوی بوده است.          

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha