جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی محمد عباسی

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه امام(ره) به خوبی ملاک تشخیص اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را مشخص کرده است، گفت: منظور امام خمینی(ره) از تجمل گرایی و ملاک تشخیص آن در اندیشه امام(ره) این است که زندگی متولیان امور جامعه متفاوت از توده مردم باشد.

حجت‌الاسلام علی محمد عباسی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: در اندیشه امام خمینی(ره) علل، ماهیت و آسیب ‌شناسی انقلاب اسلامی سه مفهوم هم ‌بسته است و همان تقاضاهایی که منجر به فروپاشی رژیم پهلوی شد، ماهیت انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد، از این رو بعد از فرایند پیروزی انقلاب اسلامی باید به بررسی آسیب‌ های انقلاب اسلامی در آستانه 40سالگی به آن پرداخت.

ارائه چهره حکومتی از طاغوت

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به حکومت طاغوتی نگران بود و آن را یکی از آسیب‌های عمده انقلاب اسلامی بر شمرده تا جایی که فرموند: «طاغوت برای خاطر اینکه پسر چه کسی بود، سقوط نکرد بلکه به خاطر اعمالش شکست خورد، اگر اعمال ما هم یک عمل طاقوتی باشد، برای خود باشد نه ملت،این همان طاغوت است.

ارائه چهره واژگونه از اسلام

حجت الاسلام عباسی گفت: از دیگر آسیب‌های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام‌خمینی(ره) این است که ممکن است محتوای حکومتی به ظاهر اسلامی باشد، ولی چهره‌ای که از اسلام ارائه می‌شود چنان واژگونه و به دور از واقعیت باشد که دل‌های پاک و توده مردم به آن رغبت نکنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) معتقد بودند اگر اسلام واقعی به مردم ارائه شود، همه دنیا آن را خواهند پذیرفت، بنابراین نظام اسلامی باید درصدد ارائه چهره واقعی اسلام باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: وارونه نشان دادن چهره اسلام یکی از آسیب‌های تهدیدکننده نظام اسلامی است که امام خمینی(ره) درباره آن هشدار می‌داد و باید توجه کرد که کنار گذاشتن ظاهر اسلام در ایران نا ممکن است، ولی وارونه به تن نمودن آن آسان است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمودند:« اگر روحانیون که در رأس جامعه هستند، روی موازین اسلامی حرکت نکنند، یک صورت قبیحی از اسلام در خارج منعکس می‌شود، الان یک تکلیف بسیار بزرگ بر عهده همه ما است».

اشرافی‌گرایی و تجمل‌گرایی

حجت الاسلام عباسی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) تجمل‌گرایی را یکی از آسیب‌های عمده به شمار آوردند، بیان کرد: امام(ره) در تحلیل گرایش مردم به روحانیت و سپردن رهبری انقلاب به ایشان گفته است «آن چیزی که مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن به دنبال ما و شما آماده‌اند، کیفیت زندگی اهل علم است».

وی با بیان اینکه امام(ره) به خوبی ملاک تشخیص اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را مشخص کرده است، گفت: منظور امام خمینی(ره) از تجمل گرایی و ملاک تشخیص آن در اندیشه امام(ره) این است که زندگی متولیان امور جامعه متفاوت از توده مردم باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha