پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت(ره) در مدرسه علمیه حقانی

حوزه/ ایشان عالم زاهد و طریق الی الله بودند که در تمامی مراحل زندگی خود همواره در مراقبت نفس خود بودند و در انجام فرایض دینی اهتمام ویژه ای داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام رنجبر در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت(ره) که درمدرسه حقانی برگزار شد، ضمن بیان جایگاه شخصیتی این عالم زاهد و جلیل القدر خاطرنشان ساخت: ایشان عالم زاهد و طریق الی الله بودند که در تمامی مراحل زندگی خود همواره در مراقبت نفس خود بودند و در انجام فرایض دینی اهتمام ویژه ای داشتند.

وی درادامه تصریح کرد:هرگاه یک روحانی بخواهد درعرصه تبلیغ موفق باشد، باید ابتدا در عرصه  نماز توجه داشته باشد و تنها کمیت را مهم نداند، بلکه باید به نمازی که اقامه شده باشد و شیطان از ان هراس داشته و انسان از ان به بالا برود توجه داشته باشد. امروزه در این امر کم داریم چرا که نیاز ما بیشتر از این حرف ها می باشد.

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: ما نیازمند نماز هستیم و باید جدی بگیریم البته نمازی که بالا بیایید و موجب توجه نگاه و بیداری شود. ایمان را مستقر بکند، البته جا دارد که در مصیبت از دست دادن این چنین شخصیتی که چنین ظرفیتی داشتند گریه کرد. و همواره شاگران و اطرافیان حضرت آیت الله بهجت همیشه تلاش داشتند هیچ نمازی را ضایع نکنند و همیشه تلاش داشتند در نماز ایشان شرکت کنند، چرا که موجب فتح باب و رشد مکارم اخلاقی می شد.

حجت الاسلام رنجبر عنوان داشت: فرد باید هر لحظه توجه و قلبش به الله باشد و وقتی نماز زمانی سامان می گیرد که در بیرون نمازعبد منیب باشد، در واقع مقصود از  انابه به این معنی می باشد که انسان طهارت و پاکی داشته باشد درهرشبانه روزی و در تمامی حالات زندگی  همراه وی باشد باید در نظر داشت که ممکن است این حس در برهه ای از زمان شامل وی باشد اما این کافی نیست بلکه باید مراقبت بود تا همیشگی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha