پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 440530
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کتاب حدیث بیداری

حوزه/ خلاصه کتاب «حدیث بیداری» نگاهی به زندگینامه امام خمینی (ره) به زبان انگلیسی از سوي خانه فرهنگ ايران در بمبئي، چاپ شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در بمبئي به منظور انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران به فرهیختگان و مراکز علمی و فرهنگی اين كشور، خلاصه کتاب «حدیث بیداری» نگاهی به زندگینامه آرمانی علمی و سیاسی امام خمینی (ره) نوشته حميد انصاري به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ كرد.

اين اثر شامل سرفصل‌ها و مهمترین وقایع دوران زندگی امام خمینی (ره) از تولد تا رحلت با نگاهی تحلیلی و در عین حال اجمالی است و به بیان روند حوادث، اصالت اندیشه امام خمینی و تأثیر بُعد ‏معنوی و علمی امام خمینی (ره) در مسیر زندگی و مبارزات ایشان تأکید شده است.

جامعیت، وحدت شخصیت و انسجام مکتب فکری امام خمینی (ره) است که قیام او و انقلاب اسلامی ايران را فراتر از مسائل و تحولات یک کشور و یک جامعه تفسیر می‌کند، پس بررسی مقطعی خاص و یا بعدی از شخصیت او کافی برای شناخت اندیشه و راه و رسمش نیست و آن بزرگ را باید در تمامیت عقیده و ایمان و عملش و در همه ادوار زندگیش شناخت.

این خلاصه کتاب، گذرا بر آن عرصه وسیع و رفیع نگاهی دارد و بسیار در شناخت عوامل تشکیل دهنده انقلاب اسلامی که امام (ره) پایه‌گذار آن بود مفید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha