جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده مسلمانان فرانسه: دولت نقش قیم را برای مسلمانان بازی نکند!

حوزه/سرپرست شورای دینی مسلمانان در فرانسه در مصاحبه، رئیس جمهور این کشور را به عدم دخالت در امور مسلمانان توصیه کرده و گفت آخرین چیزی که مسلمانان نیاز دارند این است که دولت نقش قیّم را بازی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان جامعه اسلامی در فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را به عدم دخالت در امور مسلمانان توصیه کرد.

این نماینده جامعه اسلامی در واکنش به گفته های چند روز پیش رئیس جمهور فرانسه بود که اعلام کرد می خواهد اسلام را دوباره در این کشور سازماندهی کرده و روابط دین اسلام و دولت را از نو تعریف کند،

احمد اگراس رئیس شورای دینی مسلمانان در فرانسه در مصاحبه ای گفت: هر کسی باید نقش خودش را ایفاء کند. دین اسلام مذهبی است که می تواند به امور خودش بپردازد، آخرین چیزی که به آن نیاز داریم این است  که دولت نقش قیّم را بازی کند.

لازم به ذکر است کشور فرانسه که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می دهند، محل سکونت اجتماعات بزرگ مسلمانان و یهودیان نیز است.  که 5 میلیون نفر از جمعیت 67 میلیونی آن را مسلمانان تشکیل می دهند، نخستین کشور پرجمعیت مسلمان نشین اروپایی محسوب می شود. دولت فرانسه به شدت سکولار می باشد و جدایی دین از حکومت در این کشور محدودیت هایی را برای جامعه ایجاد کرده است، به عنوان مثال حجاب اسلامی برای زنان مسلمان در مدارس و مراکز عمومی ممنوع می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha