شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 441034
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
شهید حججی

حوزه/ در نامه شهید حججی، از امام رضا (ع) درخواست کرده بود که حضرت پای شهادت‌نامه او را امضاء کند. شهید در نامه عنوان کرده بود که من دوست ندارم به مرگی بمیرم که مرگ «نفله شدن» باشد که اگر شما (امام رضا) امضا بفرمایید، امام زمان نیز قبول خواهند کرد ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد صادقی سرایانی،روحانی جانباز ۷۰ درصد ، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه برادران آیت الله حکیم شیروان، اظهار داشت: بزرگی برخی افراد به خاطر اخلاص درون است.

این روحانی جانباز ۷۰ درصد با اشاره به اینکه  اخلاص در عمل انسان را بزرگ کرده و به کار انسان عظمت می‌بخشد، افزود: اخلاص در عمل انسان را به عرش الهی می‌رساند.

حجت‌الاسلام صادقی سرایانی تأکید کرد: وقتی نگاه می‌کنیم که چه چیزی شهید برونسی و شهید حججی را  بزرگ و عزیز کرد، اثر مهم اخلاص را در زندگی آن‌ها می‌بینیم.

وی با یادآوری اینکه زمانی که زندگی شهید والامقام برونسی را بررسی می‌کنیم سراسر اخلاص است، گفت:  زمانی که ایشان به سربازی می‌روند به خاطر مراقبت نفس بزرگ می‌شود.

این روحانی جانباز ۷۰ درصد ادامه داد: شهید پلارک نیز که اصالتاً تهرانی است، به مراقبت و مواظبت نفس می‌پردازد و صرفاً کار را برای رضای خدا انجام می‌دهد و در نهایت از او فردی بهشتی ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی سرایانی تصریح کرد: شهید حججی نیز از این جنس شهداست که 6 ماه قبل از شهادت زمانی که در سامرا بود، پیامک فرستاد که برایم استخاره بگیرید. بعدازآن یک شب شهید حججی را در حرم امام رضا(ع) دیدم که نزد من آمد و مطرح کرد که خدمت شما رسیده‌ام تا راه میان‌بر را به من نشان دهید، من نیز گفتم راه میان‌بر برای چه؟ وی در پاسخ گفت که راه میانبر برای شهادت. در پاسخ ایشان گفتم که اگر من راه میانبر شهادت را می‌دانستم خودم اینجا نبودم و اگر راه میانبر می‌دانستم خودم تابه‌حال رفته بودم.

این روحانی جانباز ۷۰ درصد اظهار داشت: ایشان از من پرسید یعنی هیچ راه میانبری برای شهادت وجود ندارد، من گفتم که یک راه میانبری است که امام رضا (ع) مخزن و معدن راه‌های میانبر است و کلاً اهل‌بیت(ع) این‌گونه هستند. به او گفتم از امام رضا (ع) بخواه و بعد از آن بود که ایشان را ندیدم تا اینکه خبر شهادت این مرد بزرگ را شنیدم.

حجت‌الاسلام صادقی سرایانی با بیان اینکه بعد از خبر شهادت شهید حججی، به خادمان حرم امام رضا (ع) گفتم که نامه‌های داخل ضریح را بررسی کنند که آیا به نام شهید حججی نامه‌ای هست یا خیر، گفت: احساس کردم شهید حججی نامه‌ای را به امام رضا(ع) نوشته باشد. پس از جستجو، نامه را یافتیم که دقیقاً مربوط به همان شبی بود که این شهید در حرم امام رضا(ع) از من طلب راه میانبر کرده بود.

این روحانی جانباز ۷۰ درصد ادامه داد: در نامه شهید حججی، از امام رضا (ع) درخواست کرده بود که حضرت پای شهادت‌نامه او را امضاء کند. شهید در نامه عنوان کرده بود که من دوست ندارم به مرگی بمیرم که مرگ «نفله شدن» باشد که اگر شما (امام رضا) امضا بفرمایید، امام زمان نیز قبول خواهند کرد.

وی یادآور شد: اکنون نامه شهید حججی در مرکز فرهنگی امام رضا (ع) موجود است و این اخلاصی بود که این طور شد.

حجت‌الاسلام صادقی سرایانی ادامه داد: یک خادمی که در کانادا اقامت دارد نزد من آمد و از من سؤال کرد که شهید حججی کیست که به محض انتشار خبر شهادتش، تمام مساجد شیعه و اهل سنت کانادا مراسم بزرگداشت برای او برگزار کردند.

وی با بیان اینکه شهید حججی با اخلاص عمل ب ه‌یک‌باره جهانی می‌شود، یادآور شد: این انسان بزرگ نزد پدر و مادر خود همان‌طور که در تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد کوچک می‌شود و به دست و پای پدر و مادرش بوسه می‌زند و این نشان می‌دهد که انسانی که این‌قدر خودش را کوچک می‌کند خداوند این‌گونه او را بزرگ کرده و جهانی‌اش کرده و عظمت می‌بخشد.

این روحانی جانباز ۷۰ درصد اظهار داشت: امثال شهید برونسی و حججی‌ها خودشان را کوچک کردند و خداوند آن‌ها را بزرگ کرد، بنابراین باید تلاش کنیم با تزکیه نفس و اخلاص عمل و از این طریق به خدا نزدیک شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha