پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام گرجی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: جایگاه حضرت زهرا(س) همانند شب قدر دارای عظمتی است که عقل از فهم ایشان عاجز است و بشر قادر به شناخت کامل این وجود پر برکت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی اصغر گرجی استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مسجد ابوالفضل(ع)، گفت: جایگاه حضرت زهرا(س) همانند شب قدر دارای عظمتی است که عقل از فهم ایشان عاجز است و بشر قادر به شناخت کامل این وجود پر برکت نیست.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: حضرت زهرا(س) خیر محض است و انتها و پایانی برای شخصیت این بانوی بهشتی معنا ندارد. امام زمان(عج) حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی می کند و از این کلام به عمق وجودی این بانوی مکرم اسلام پی خواهیم برد.

وی در ادامه افزود: انبیای الهی در راه ابلاغ کلام خدای تعالی زندان، اسارت، شهادت، عذاب و حتی به چاه انداخته شدند تا بشریت به تکامل برسد و این در حالی است که آخرین فرستاده خدای تعالی حضرت ولیعصر(عج)، حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی می کند.

حجت الاسلام گرجی گفت: ام در کلام عرب به معنای ریشه است و ملقب شدن حضرت زهرای مرضیه(س) به ام ابیها بدین معنای است که این بانوی مکرمه ریشه پدر گرامی شان هستند.

وی در ادامه افزود: رسول اکرم(ص) می فرماید با دیدن فاطمه(س) به آرامش می رسم و این سخن نشانه ای بزرگ از نورانیت و بزرگی شخصیت حضرت زهرا(س) است.

عضو شورای موسسه سراج همدان بیان داشت: حدیث کسا بزرگ ترین دلیل بر عظمت حضرت فاطمه(س) است، از این حدیث بر می آید که حضرت زهرا(س) از تمامی پرده های مخفی  عالم هستی آگاه بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha