جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 441721
۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار

حوزه/ باید تأسف بخوریم که صدا و سیمای ما به جریان های اباحه گری که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن هشدار داده اند، دامن زده و با بی تدبیری در حال انجام آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار، صبح امروز در دوازدهمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور که با موضوع «تعامل، زمینه ها و راه کارها» برگزار شد، اظهار داشت: در روایات متعدد از معصومین(ع) آمده است که عمل در ابتدا خود انسان را ساخته و در ادامه مردم را نیز خواهد ساخت؛ پس باید عامل به گفته های خویش بوده تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

وی ابراز داشت: اگر روحانی علم کمّی داشته باشد؛ اما در عمل، بالا باشد، مردم جذب او شده و از این شخصیت استفاده خواهند کرد؛ اما در مقابل، اگر یک روحانی عالم باشد؛ اما در عمل آنچنان ظهور و بروز نداشته باشد، نمی تواند تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان ساخت: فعالیتی که معاونین  امور طلاب در استان های گوناگون انجام می دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه ارتباط مستقیم با طلاب داشته و خدمت به این عزیزان است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ایران به عنوان پرچمدار اسلام ناب در سراسر جهان شناخته شده و در حال پیشروی است که البته در سه عرصه ملی، منطقه ای و بین المللی دچار تهدیدها و آسیب هایی نیز هستیم.

وی با اشاره به تهدیدهای ملی، بیان داشت: «تغییر رقابت سلیقه ای به تقابل در مبانی و اصول انقلاب»، «ارتباط با جبهه استکبار»، «سردادن شعار آزادی های فراقانونی همانند رفراندوم عمومی»، «سردادن شعار حمایت از فتنه و فتنه گران»، «انقلاب زدایی با شعارهای ساختارشکنانه»، «ترویج غرب گرایی»، «ایجاد حساسیت قومی و مذهبی میان اقوام و مذاهب در ایران»، «ترویج اباحه گری و متلاشی کردن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در جامعه» و ... از جمله تهدیدها و آسیب های ملی ماست.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه اظهار داشت: باید تأسف بخوریم که صدا و سیمای ما به جریانات اباحه گری که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن هشدار داده اند، دامن زده و با بی تدبیری در حال انجام است؛ دو شب قبل در رسانه ملی مشاهده شده که دختر مجردی را به عنوان مهمان در یکی از برنامه ها دعوت کرده و با سماجت از او سوال می شود که آیا عاشق شده ای یا نه؟ این مباحث واقعا مایه تأسف برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار ابراز داشت: ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی، ایجاد انحراف در مسیر اسلام ناب با ساختن جریانات انحرافی همانند داعش و شیعه انگلیسی، نقشه شوم تجزیه کشورهای اسلامی، تضعیف جریان مقاومت، مقابله با جریان حمایت از فلسطین و عادی سازی روابط با اسرائیل، از بین بردن محوریت انقلاب اسلامی در منطقه، از تهدیدها و آسیب های منطقه ای ماست.

وی تلاش در براندازی نظام در بستر دموکراسی را از تهدیدها و آسیب های بین المللی عنوان کرد و گفت: ساماندهی جریان های افراطی علیه نظام، استفاده از فضای مجازی، استفاده ابزاری از اقتصاد برای فشار به ایران، تبدیل جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی و ... از دیگر تهدیدها و آسیب های بین المللی برای ماست.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: روحانیت و حوزه های علمیه است که می تواند در مقابل تهدیدهای مذکور در عرصه های سه گانه ایستادگی کرده و مقابله کند؛ امروز چشم مردم و جهانیان به حوزه علمیه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: اگر می خواهیم تمدن بزرگ اسلامی اتفاق افتاده و این پرچم همچنان باقی بماند، روحانیت باید با تمام تلاش در خط مقدم حضوری فعال داشته باشد.

وی بیان داشت: امروز طلاب و روحانیون ما در خط مقدم در حال جنگ است و شما معاونین محترم باید به عنوان پشتیبان در این عرصه، حضوری فعال داشته و با تقویت روحیه، کمک کار این عزیزان باشید.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در دوره مدیریت آیت الله اعرافی، بحمدالله نگاهی بلند به تمام بخش ها تزریق شده است و شاهد پیشرفت های زیادی در عرصه های گوناگون هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار ابراز داشت: معاونین محترم باید خود را برای حرکات بزرگ در سال 1397 آماده کنند؛ چراکه نظامات جامع و برنامه های گوناگون در سال جاری آماده شده و باید شاهد اجرای آن در سال آینده باشیم؛ لذا باید با فعالیت جهادی، در این عرصه قدم گذاشت و تلاش کرد.

وی خاطرنشان ساخت: نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه رسیده و باید بر اساس آن، برنامه 5 ساله و پس از آن، برنامه سالانه آماده شود تا بتوانیم بر اساس این برنامه ها و هدف گذاری خاص، فعالیت های مناسبی داشته باشیم.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز خوشحالیم که «کارویژه روحانیت» با 260 مأموریت، مبنای فعالیت بسیاری از معاونت ها قرار گرفته تا بتوانیم بر اساس آن کارهای بزرگی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار بیان داشت: ساماندهی دانش آموختگان حوزه های علمیه از دیگر طرح هایی است که از سوی مدیر حوزه های علمیه ابلاغ شده و بسیاری از معاونت ها باید فعالیت های خود را بر اساس این ساماندهی، برنامه ریزی نمایند.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها، در سال آینده حداقل سه هزار نفر از حوزه علمیه قم برای مأموریت ها و کارویژه های روحانیت به سایر استان ها اعزام خواهند شد.  

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ابراز داشت: راه اندازی کانون های دانش آموختگان از دیگر برنامه های ماست که معاونین محترم باید در استان های خود ایجاد نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار خاطرنشان ساخت: راه اندازی مجمع فرزندان شاهد، مجمع طلاب آزاده، مجمع طلاب جانباز، راه اندازی مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی و ... بخش کوچکی از فعالیت های مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha