چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام آذرشب معاون تهذیب حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام آذرشب، ترسيم هدف كلان، ترسيم اهداف تفصيلي، راهکارهای دستيابي به اهداف تفصيلي، ابزارهای مورد نياز برای اجرایي كردن راهکارها، عوامل مؤثر در تربيت و ترسيم اصول و سياست های كلان را از مباحث طرح جامع تربیتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام علی آذرشب، امروز در نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه استان، از برگزاری نشست تبیین طرح جامع تربیتی با حضور مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این جلسه روز گذشته و به مدت یک روز با حضور حجت الاسلام نریمانی، مسئول اجرایی طرح، در معاونت تهذیب حوزه­ های علمیه کشور، مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان و معاونان و مدیر حوزه علمیه استان، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: تربيت نياز هميشگي انسان و از قدیمي ترین و پيشرفته ترین علوم انساني است كه ضرورت و اهميت آن بر هيچ كس پوشيده نيست، چنانچه از آموزه های قرآن كریم فهميده مي شود تزكيه و تربيت از مباحث اصولي و محوری محسوب مي شود.

حجت الاسلام آذرشب با بیان اینکه اهتمام به تربيت در حوزه های علميه از اهميت ویژه ای برخوردار است افزود: معمولاً در مباحث تربيتي به بيان مطالب اخلاقي آن هم بدون رعایت اولویت ها، ترتيب منطقي مباحث و مراحل رشد مخاطب پرداخته مي شود.از این رو نياز به طراحي برنامه جامع تربيتي با لحاظ اولویت ها و ترتيب منطقي مباحث و لحاظ مراحل رشد طلاب حوزه ها به شدت احساس مي شود.

وی بیان داشت: طرح جامع تربیتی بر آن است كه در مرحله اول ميانگين وضعيت اخلاقي طلبه ورودی را در نظر گرفته، سپس به تعمیق باورها پرداخته و پس ازآن با تربيت اخلاقي معنوی طلاب زمينه آراستگي به فضائل اخلاقي عبادی و پيراستگي از رذائل اخلاقي و گناهان را فراهم کند و سپس به رفتارهای ارزشي و اخلاق عملي طالب علم بپردازد؛ در ضمن ضرورت برنامه ریزی برای انس طلاب با قرآن و حدیث و مشاوره طلاب و خانواده های ایشان نياز به برنامه ریزی جامع تربيتي را آشکار مي سازد.

حجت الاسلام آذرشب، به مراحل اجرایی این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح سعي شده اهداف تربيتي نه یک باره مطرح شود كه امکان تحقق نداشته باشد و نه در طول دوره آموزش مورد غفلت واقع شود، بلکه در طول نيمسال های تحصيلي اهداف توزیع و فعاليت های تربيتي در جهت تحقق آن اهداف متمركز مي شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر، ترسيم هدف كلان، ترسيم اهداف تفصيلي، راهکارهای دستيابي به اهداف تفصيلي، ابزارهای مورد نياز برای اجرایي كردن راهکارها، عوامل مؤثر در تربيت و ترسيم اصول و سياست های كلان را از مباحث طرح جامع تربیتی عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha