پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ رونمایی از مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام»

حوزه/ آیین رونمایی از مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشور و اصحاب قلم و اندیشه، در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهر کتاب، پیش از ظهر امروز  در حاشیه آیین رونمایی از مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» در تهران، گفت: این مجموعه ۱۲ جلدی ترجمه‌ای است از یک اثر عربی که ۱۰ سال تدوین و جمع آوری مطالبش زمان برد و ترجمه آن هم در ایران با گروهی چند ده نفره طی ۱۰ سال به سامان رسید.

وی افزود: آثار امام موسی صدر از دو حیث باید جمع آوری می‌شد. نخست این که آثار در ایران، کشورهای عربی و کشورهای اروپایی پراکنده بود. نامه‌ها، مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی و همچنین گفتارها و سخنرانی‌هایی بود که خبر از یک منظومه فکری و مجموعه مدیریتی می‌داد که در کنار هم قرار گرفتن آنها تصویر مبانی اندیشه‌ای اعمال امام صدر را ترسیم می‌کرد.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب اظهار کرد: دومین نکته‌ای که جمع‌آوری آثار امام صدر را ضروری می‌کرد این بود که او فرصت اینکه نظریه پردازی و تئوری پردازی کرده و سپس بر اساس آن نظریه اقداماتی را شکل بدهد، نداشت و همیشه اقدام پیش از نظریه شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که یک منظومه ذهنی دارد و مجموعه‌ای از طرح‌های اصلاحی در ذهنش است فرصت نوشتن ندارد، اما فرصت عمل کردن دارد، از این رو ضروری است که امروز محققان ما مهندسی معکوس کنند و از عمل به نظریه برسند. امام موسی صدر از این راه به فتاوایی می‌رسید که جوهره‌اش توجه به انسان است.

گفتنی است، در این مراسم چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، استاد مصطفی ملکیان، صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران، آیت‌الله مسعودی خمینی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، صلاح فحص، قائم مقام دفتر جنبش امل در تهران، دکتر سیدموسی دیباج، حمید قزوینی، دکتر  علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، سیدکاظم اکرمی، موسی اسوار، مجید تفرشی و... حضور دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha