پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/اختتامیه مسابقات قرآن طلاب  حوزه های علمیه جهان اسلام

حوزه/ دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علمیه ایران و کشورهای مسلمان با حضور ۲۱۰ شرکت کننده در اردیبهشت سال ۹۷ برگزار می شود.

حجت الاسلام رضوی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه حوزه های علمیه سراسرکشور در اردیبهشت سال ۹۷ خبر داد و عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقه حفظ و تقویت جهان اسلام و ترغیب  عمل به قرآن و پاسداشت سیره نبوی و علوی است.

مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که این دوره از مسابقات در سه عنوان، حفظ قرآن، قرائت و خطابه قرآنی با محوریت سیره نبوی برگزار خواهد شد، افزود: تا کنون 210 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان از کشورهای اسلامی از70 کشور می باشند، اظهار داشت: برگزاری این مسابقه باعث نزدیکی و دوستی مسلمانان و حوزه های علمیه به یکدیگر خواهد شد.

 حجت الاسلام رضوی با بیان این که  این مسابقه سه روزه و در قم برگزار خواهد شد گفت: بعد از رقابت از هر رشته ای یک نفر به عنوان فرد برتر شناخته خواهد شد.

مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه با بیان این که ثبت نام برای شرکت در موضوع مسابقه خطابه قرآنی تا 15 اسفند خواهد بود، عنوان کرد: این مسابقه به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی گفت: سال گذشته دوره اول مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت با حضور شرکت کنندگانی از حوزه های علمیه و کشورهای مسلمان در قم برگزار شد و نفرات برتر در طی سه روز رقابت معرفی شدند و در سال جدید نیز این رقابت پی گیری خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت معاونت تهذیب http://tahzib-howzeh.com/ و یا سایت جامعه المصطفی بخش قرآن و حدیث مراجعه کنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha