چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون

حوزه/ حجت الاسلام فروهر با اشاره به اینکه ما در بستر اینترنت آمریکایی نمی‌توانیم کار کنیم گفت: راه‌حل برون رفت از مشکل فضای مجازی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد فروهر امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون استان قم با اشاره به برخی از آسیب‌های عصر تکنولوژی گفت: عصر تکنولوژی مشکلات خاص خود را دارد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که بتواند تمام مشکلات آن را حل کند.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه برای افراد جامعه می‌تواند آسیب‌های این فضا را کاهش دهد.

کارشناس رسانه با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی تفاوت‌های ماهوی با دیگر رسانه‌ها دارد گفت: امروز فضای مجازی در منزل همگان وجود دارد و در دنیا یک بحران را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی خانمی ادعا می‌کند که فرزندش 11 ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کند و یا وقتی کودکان ما روزی 5 ساعت جلوی تلویزیون هستند متوجه دلایل ایجاد فضای خشک و بی‌روح بین خانواده‌ها می‌شویم.

حجت الاسلام فروهر ابراز داشت: امروز به برکت فضای مجازی مطالعات خیلی زیاد است اما این مطالعات دسته بندی شده نیست و بسیاری از علوم در ذهن ما نمی‌مانند.

وی عنوان کرد: ما در قرنی زندگی می‌کنیم که طبق آمار انسان‌ها تمایل زیادی به زندگی تجردی دارند و آمار طلاق رو به افزایش است که این آمارها بی‌ربط با رشد تکنولوژی‌هایی مانند فضای مجازی نیست.

استاد کارگاه سواد رسانه گفت: 53 میلیون ایرانی و 20 میلیون جوان زیر 18 سال به طور میانگین روزی 5 ساعت و نیم از فضای مجازی استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه ما باید از امروز به فکر حوزه علمیه در 30 سال آینده باشیم افزود: مطمئناً با توجه به رشد سریع تکنولوژی‌ها 30 سال آینده تفاوت‌های بسیاری با امروز دارد؛ دنیایی که در عرض چند سال تغییر بسیاری می‌کند را با ادبیات 100 سال گذشته نمی‌توان اداره کرد.

حجت الاسلام فروهر بیان کرد: امروز غربی‌ها از طریق انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری برای ذهن فرزندانمان نقشه کشیده‌اند و انیمیشن راهی شده است که مباحث پیچیده فلسفی را در قالب کارتن به ذهن فرزندانمان وارد کنند.

وی ابراز داشت: متأسفانه سن استفاده از تلفن همراه روز به روز کمتر می‌شود و امروز به سن 10 سال رسیده است.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه تلگرام یک مانور سیاسی و امنیتی اجرا می‌کند گفت: امروز حدود 48 میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند و نمی‌توان قبول کرد که تلگرام این امکانات را رایگان در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ما در بستر اینترنت آمریکایی نمی‌توانم کار کنیم گفت: راه حل برون رفت از مشکل فضای مجازی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید کرده‌اند.

حجت الاسلام فروهر عنوان کرد: مقام رهبری فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است و همه در کشور این را می‌دانند ولی کاری صورت نمی‌گیرد.

وی به بیانات رهبری در مورد ورود به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رهبری سفارش کرده‌اند که ورود به فضای مجازی باید هوشمندانه باشد و کسانی ورود کنند که در این فضا تاثیرگذار باشند و از طرف دیگر تاثیرپذیر هم نباشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha