جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری-قائم مقام مدیر حوزه های علمیه

حوزه/قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها گفت: یکی از راهکارهای اجلاسیه اساتید، ایجاد راهکارهای مناسب از طریق منابع پایدار برای اداره مدارس علمیه است تا از این طریق بیشتر شاهد عزت حوزه ها باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غفوری،صبح امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم  برگزار شد گفت: از مدتی پیش این بحث مطرح بود که مدیران مدارس لازم است در جریان قوانینی که شورای عالی تصویب  می کند،‌قرار گیرند به همین دلیل این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

 قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه، تبیین و آشنایی با قوانین تصویب شده در شورای عالی و بیان طرح های مدرسه محور است.

وی عنوان کرد: موضوع طرح مدرسه محور و آشنایی با قوانین موضوع مهمی است، اگر مدیران در جریان قوانین قرار گیرند بهتر می توان آن را در مدارس علمیه اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: این قوانین مصوب تبدیل به نرم افزار شده و در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها، به طرح مدرسه الگو  اشاره کرد و گفت: مدرسه الگو، مدرسه ای است که دارای الگوهای تربیتی اسلامی باشد و این مسائل را به اجرا در بیاورند.

وی عنوان کرد: برای تبیین مسئله و تبیین مصوبات، 14 کمیسیون تعیین شده است که بعد از ظهر امروز برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: از دیگر اهداف، بررسی موضوعاتی چون تأمین اساتید، تأمین و بررسی رفع مشکلات مالی، بحث موقوفات و تعیین و تکلیف این بحث، تبیین منابع پایدار مدرسه است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان اینکه برای حفظ عزت و استقلال حوزه و مدارس علمیه لازم است از منابع پایدار بهره بیشتر برد گفت: یکی از راهکارهای این اجلاسیه، ایجاد راهکارهای مناسب از طریق منابع پایدار برای اداره مدارس علمیه است تا از این طریق بیشر شاهدعزت حوزه ها باشیم. این برنامه قرار است در برنامه 5ساله به اجرا در بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: امروز در مدیریت جدید شاهد ده ها  طرح و برنامه  برای رشد و پیشرفت حوزه ها هستیم و امیدواریم با همکاری همه این طرح ها اجرا شود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha