سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کاشت درخت در مدرسه علمیه قروه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه به مناسبت هفته منابع طبیعی، اقدام به غرس و کاشت درخت در محوطه این مرکز آموزشی نمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت هفته منابع طبیعی، طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اقدام به کاشت نهال و درخت کردند.

حجت الاسلام نادر رنجبر در این باره گفت: طلاب این مدرسه علمیه هر ساله در هفته منابع طبیعی که از 15 تا 22 اسفندماه می باشد اقدام به درختکاری می نمایند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه تاکید کرد: کاشت درخت و حفظ محیط سبز از سفارشات ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) است و در دین اسلام بر آن بسیار تاکید شده است.

وی افزود: امسال هم برای هرچه زیباتر شدن حیاط مدرسه علمیه شهرستان قروه طلاب به همراه معاونین و اساتید عصر امروز اقدام به غرس نهال نمودند.

حجت الاسلام رنجبر تاکید کرد: اگر هر فردی یک درخت بکارد، بی شک در کشوری همانند ایران شاهد این همه خشکسالی، گردوغبار و... نبودیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید همه حافظ و نگهبان طبیعت و فضای سبز باشیم، افزود: جایگاه محیط زیست در دین مبین اسلام بسیار بالاست، لذا از ائمه معصومین ذکر شده است که شکستن شاخه درخت همانند شکستن بال فرشتگان است که نشان از اهمیت درخت و فضای سبز در اسلام دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha