پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین از عزم جدی این مجمع در جهت عمل به منویات رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با ذکر این مطلب که مراجع عظام تاکید بسیاری روی مساله اخلاق در حوزه دارند گفت: یکی از کمیته های دوازده گانه مجمع عمومی جامعه کمیته اخلاق بود.
وی افزود: آنچه خواست مقام رهبری در دیدار هم تاکید مراجع است این که باید اساتید سطوح عالی و خارج حوزه این بخش وسیع حوزه باید سعی شود از این افراد در مجمع عمومی تزریق شود و به بیان رهبری باید از این رود مجمع عمومی که متشکل از اساتید سطوح عالی است سیراب و اشباع شود.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: هزارو 130 نفر اساتید سطح عالی و خارج در حوزه علمیه مشغول به تدریس هستند و اعضای شورای عالی جامعه مدرسین نزدیک 400 نفر است که رهبری فرموددند که فاصله بین 400 تا 1130 خیلی زیاداست و باید این مساله را حل کنیم.

وی گفت: تا کنون 214 نفر را کمیته مربوطه به ریاست شورای عالی جامعه پیشنهاد کرده و با تدبیر رئیس جامعه در دستور کار هیئت رئیسه جامعه قرار گرفته و در این هفته بخش زیادی از این افراد به تصویب رسید و در جلسات آینده ما بقی تعیین تکلیف و بر اعضا مجمع افزوده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: یک کمیته مطالیات مراجع و رهبری بود که عناوینی چون روحانیت و نام و عنوان مدارک حوزوی به طور جدی در آن مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر مراحل پایانی آن در حال انجام است؛ مدیریت حوزه در جلسات متعدد این طرح را با یک تغیراتی جزئی و با حضور دبیرخانه شورای عالی به تصویب رساندند.
وی گفت: امیدواریم در طرح های متعدد دیگر در تفسیر آموزش و پژوهش آثار و برکاتش را شاهد باشیم و بتوانیم دین خود رادر ارتقای ابعاد مختلف در ماموریت های حوزه ایفا کنیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha