چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کهنوج پس از زلزله

حوزه/ حجت الاسلام افشار منش در رابطه با وضعیت شهرستان کهنوج بعد از زلزله شب گذشته، گفت: متاسفانه در فضای مجازی اخباری در رابطه با بعضی خسارت‎ها انتشار پیدا کرده است که صحیح نیست و بهتر است مردم آمار دقیق را از مراکز ذی صلاح دریافت کنند.

حجت الاسلام اکبر افشار منش امام جمعه شهرستان کهنوج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رابطه با وضعیت این شهرستان بعد از زلزله شب گذشته، گفت: شب گذشته زلزلهای به بزرگی 5.4 ریشتر در ۱۴ کیلومتری شهرستان کهنوج واقع شد که موجب ترس و وحشت مردم شهر گردید.

وی در رابطه با خسارات ناشی از زلزله افزود: خوشبختانه در این زلزله خسارت جانی نداشتیم و تنها تعداد ۹ نفر به مراکز درمانی رجوع کردند که آنها هم به صورت سرپایی درمان شدند. البته با توجه به اینکه در این منطقه بسیاری از خانهها از مقاومت بالایی برخوردار نیستند، شاهد آسیب دیدن بعضی خانهها هستیم که این موضوع باعث ترس برخی از اهالی شده است.

وی ادامه داد: برخی از اهالی برای احتیاط بیشتر شب گذشته را بیرون از منازل گذراندند که با توجه به هوای مساعدی که بود به شکر خدا مشکلی پیش نیامد. متأسفانه در فضای مجازی اخباری در رابطه با بعضی خسارتها انتشار پیدا کرده است که صحیح نیست و بهتر است مردم آمار دقیق را از مراکز ذی صلاح این کار دریافت کنند.

حجت الاسلام افشار منش به اولین اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زلزله اشاره کرد و تصریح کرد: در اولین ساعات پس از وقوع زلزله ستاد بحران شهرستان تشکیل شد و ستادهای درمانی و امدادی به حالت آماده باش درآمدند و از مراکز مختلف منطقه اکیپها و اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی نسبت به عدم برنامهریزی صحیح پیش از وقوع چنین اتفاقاتی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه با این که بارها به نیاز تابیه مکانهایی دارای امکانات لازم برای چینین روزهایی تاکید شده، اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان و شهرستان کهنوج ضروری است سوله کمیته امداد در راههای مواصلاتی به کهنوج دیده شود. متاسفانه اکنون تنها سوله نزدیک به این شهرستان در جاده قلعه گنج است که این جاده، راهی فرعی است و احتمال دارد با وقوع زلزلههای باشدت بیشتر امکان امداد رسانی از طریق زمینی فراهم نشود.

امام جمعه کهنوج در رابطه با نیاز مردم زلزلهزده این شهرستان بیان کرد: بیشترین نیاز مردم شهرستان موضوع آرامش روانی است و بعد از آن تامین چادر در مرحله اول برای افرادی است که خانههایشان دچار آسیب زیادی شده باشد که مسوولین امر درحال شناسایی این افراد هستند.

وی در رابطه با وضعیت مدارس علمیه شهرستان کهنوج و طلاب مدارس گفت: شهرستان کهنوج دارای دو مدرسه علمیه خواهران و برادران است که خوشبختانه در این زلزله دچار آسیب نشدهاند و با توجه به تعطیلی آخر هفته اکثر طلاب در زمان وقوع زلزله در مدرسه حضور نداشتند. تنها در مدرسه علمیه خواهران تعدادی از طلاب حضور داشتند که آنها را برای استراحت به مهمانسرای مدرسه انتقال دادیم که از لحاظ ایمن سازی دارای مقاومت بالایی است.

حجت الاسلام افشار منش در پایان به وظیفه و نقش روحانیون در چینن عرصههایی اشاره کرد و گفت: طبیعتا نیاز است روحانیون با توجه به جایگاهشان در جامعه در چنین مواقعی در کنار مردم باشند و با برطرف کردن مسائل شرعی نسبت به نیازهای روحی مردم با امر مشاوره پاسخگو باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha