جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/ نگاه مسئولین حوزه به برگزاری اردوهای تابستانه طلاب برای اثرگذاری بیشتر در جامعه تغییر کند، قطعا حضور طلبه ها در سطح شهر برای اقامه نماز و مسائل دینی بسیار می تواند اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اقبالی، پیش از ظهر امروز در دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: مدرسه علمیه علوی در سال 81 با هدف اهمیت ارتقای علمی و اهمیت به جایگاه بحث پژوهش، تربیت طلاب و مدیریت فرهنگی طلاب انقلابی تاسیس شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم افزود: این مدرسه علمیه جزو اولین مدرسه ای است که کار علمی را همراه با پژوهش راه اندازی کرد و فعالیت پژوهشی در مراحل کلاسی، سالیانه و پایان نامه را  شروع کرد و آن را گسترش داد.

وی عنوان کرد: ارائه 2هزار اثر علمی و تحقیقی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارزیابی به صورت سایت، راه اندازی کاوش رایانه، راه اندازی نشریه علمی علوی در 12 شماره و راه اندازی گروه علمی فقه و اصول و سایر موارد برای اساتید مدرسه دلیل بر اهمیت بحث مهم پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی بر اهمیت، پشتیبانی و فرهنگ سازی بحث پژوهش از سوی مسئولین حوزه تأکید کرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: موضوع دوم تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی برای انجام مسائل فرهنگی و تبلیغ، کلاس داری، تبلیغ و مکالمه عربی و انگلیسی است. برای تحقق این برنامه، کلاس ها و کارگاه هایی با حضور اساتید و طلاب در طی 45 روز تابستان در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

وی عنوان کرد: برگزاری این کلاس ها در شهرهای مختلف آثار خوبی به همراه داشته که از جمله آن تبلیغ دین، بیان مسائل شرعی، پاسخ گویی به سؤالات دینی و عقیدتی و ارتباط با اقشار مختلف مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: از دیگر برنامه  های مدرسه علمیه علوی قم، راه اندازی انجمن زیست محیطی است و در این رابطه فعالیت های خوبی انجام شده است.

مدیر مدرسه علمیه علوی با بیان اینکه باید نگاه مسئولین حوزه به برگزاری اردوها برای اثرگذاری بیشتر در جامعه تغییر کند، افزود: حضور طلبه ها در سطح شهر برای اقامه نماز و مسائل دینی بسیار می تواند اثرگذار باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha