جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان فعالیت های قرآنی یکسال گذشته در این حوزه را تشریح کرد و گفت: تاسیس مدرسه تخصصی قرآن و عترت در حوزه علمیه خراسان، یکی از تحولات انجام شده در راستای ترویج قرآن و عترت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی مقامی، در دومین همایش سالانه حافظان قرآن و فعالان عرصه عترت و ولایت که در مدرسه تخصصی قرآن و عترت برگزار شد، با اشاره به اینکه استقرار تیم مدیریتی جدید حوزه علمیه خراسان پس از انتصاب شورای عالی این حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب، قدم‌های قابل توجهی در عرصه قرآن و عترت در این حوزه برداشته شده است، گفت: باتوجه به سیره تمدن‌سازی قرآن کریم، همه تلاش مسئولان حوزه نیز در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی بر پایه قرآن و عترت در جامعه است.

وی تاسیس مدرسه تخصصی قرآن و عترت در حوزه علمیه خراسان را یکی از تحولات این حوزه در راستای ترویج قرآن و عترت برشمرد و افزود: در این مدرسه تخصصی دو رشته تفسیر و علوم قرآن و تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در مقطع سطح سه اين حوزه به مدت یک سال فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون فرهنگي اجتماعی و سیاسی حوزه علميه خراسان در ادامه به فعالیت‎های انجام شده در اداره قرآن و عترت این معاونت اشاره کرد و افزود: تاسیس کانون مطالعات تفسیری قرآن کریم، تشکیل شورای قرآن و عترت، ایجاد قرارگاه قرآنی و انسجام بخشی فعالیت‌های قرآنی سه استان خراسان در مدرسه تخصصی قرآن و عترت، حمایت از جلسات و دروس تفسیر خارج در این حوزه، برگزاری 120 نشست و دوره توانمندسازی ویژه اساتید و طلاب در عرصه قرآن و عترت از برنامه های اجرایی یک سال گذشته اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان است.

وی با بیان اینکه با تاسیس کانون تفسیری قرآن در حوزه علمیه خراسان، 200 طلبه سطوح 2 و 3، متون قرآنی را  زیر نظر 40 استاد، مورد بحث قرار می‌دهند، گفت: دو کانون مطالعات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در راستای سامان یافتن مسیر عترت و ولایت در این جلسه رونمایی شد.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به اینکه برگزاری همایش سالانه حافظان قرآن کریم از جمله دیگر فعالیت های قرآنی در این حوزه است، در پایان یادآورشد: تشویق و تربیت طلاب توانمند برای حضور در عرصه های ملی و بین المللی قرآنی و کسب رتبه های نخست تا سوم در رشته های حفظ و قرائت قرآن نوید بخش فعالیت در این عرصه است.

گفتنی است، دومین همایش سالانه حافظان قرآن و فعالان عرصه عترت و ولایت، با حضور حجت الاسلام و المسلمینسیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، دکتر سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و ریاست مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و مسئولان، اساتید و طلاب برادر و خواهر این حوزه با تقدیر از ۱۴۰ تن از طلاب برگزیده قرآنی و ادبی و هنری در مدرسه تخصصی قرآن و عترت برگزار شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha