پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آرایشگران مردانه در پاکستان: سبک موی فرانسوی و انگلیسی نمی زنیم

حوزه/ انجمن آرایشگران مردانه در استان خیبرپختونخوای پاکستان اعلام کرده اند از این پس حاضر نیستند موهای مشتریان شان را به سبک موهای فرانسوی و انگلیسی بتراشند و این سبک ها را غیراسلامی خوانده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از Dawn ، آرایشگران مردانه در استان خیبر پختونخوای  پاکستان اعلام کرده اند که دیگر حاضر نیستند موهای مشتریان را به سبک موی فرانسوی و انگلیسی بتراشند، و کوتاه کردن مو به این سبک های غربی را غیراسلامی خوانده اند.

شریف کاهلو مدیر انجمن سلمانی ها و آرایشگران مردانه در این استان روز گذشته در یک کنفرانس خبری در پاکستان گفت: بیش از 200 هزار تن از همکارانش که عضو این سازمان هستند از این تصمیم پیروی خواهند کرد.

وی افزود: ما مسلمان هستیم و از آموزه های دین اسلام پیروی می کنیم. کسانی که تراشیدن ریش و مو به سبک فرانسوی و انگلیسی می خواهند نباید به سالن های ما مراجه کنند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا سلمانی ها در این باره تحت فشار هستند یا خیر گفت: تصمیم این انجمن بدون هیچ اجبار و به صورت کاملا اختیاری گرفته شده است.

وی گفت که آرایشگران و سلمانی ها، پس از یک جلسه طولانی با روحانیون و علمای دینی به چنین نتیجه ای  رسیده اند و تصمیم گرفته اند این سبک ها را در محل کارشان ممنوع سازند.

عدیل خان، دبیرکل انجمن نیز گفت: هدف ما صرفا به خاطر پیروی از آموزه های اسلام بوده و ما نمی خواهیم متاثر از فرهنگ غربی ها باشیم.

وی افزود: انجمن ما یک سازمان مستقل است و ما تصمیمات مان را خودمان می گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha