جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/مدیرعامل خبرگزاری حوزه گفت: نباید تصور کرد که عرصه بین الملل تنها مخاطب طلاب زبان دان است؛ بلکه امروز همه طلاب باید با شرایط و بینش بین المللی آشنا باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، امروز در مراسم اختامیه اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نقش مدیران مدارس شناسایی و آگاهی بخشی از ظرفیت های مدارس علمیه است گفت: مدیران در جهت شناسایی ظرفیت های حوزه می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، حضور حوزه وحوزویان در عرصه بین الملل امری ضروری است اظهار داشت: دلیل این ضرورت این است که دین امری جهانی و تاریخ حوزه ها هم جهانی بوده است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از تئوریسین ها معتقد بودند، اگر انقلاب جهانی شده به دلیل امام راحل است و بعد از امام این انقلاب دیگر جهانی نخواهد بود. بعد از مدتی گفتند، دلیل جهانی شدن انقلاب به خاطر رهبر انقلاب، بعد ها حزب الله لبنان و در مرحله بعد مرجعیت شیعه و حشد الشعبی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: الان با این وضعیت دشمن فهمیده که جهانی شدن انقلاب به این عوامل وابسته نیست، بلکه وابسته به تئوری و فکری است که در پشت انقلاب طراحی شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: امروزه حوزه های علمیه، مورد مطالعه مراکز راهبردی و اندیشکده استراتژیک دنیا است. در مورد شخصیت تک تک افراد تأثیر گذار در حوزه و انقلاب و مرجعیت مطالعه می شود و پایان نامه ها نوشته می شود. این نشان از اهمیت مسئله است.

وی عنوان کرد: آنها فهمیدند، دین نقش تعیین کننده دارد. بنابراین بین المللی بودن امری ضروری و در عین حال دشمن بین المللی بودن انقلاب را جدی گرفته و در حال طراحی و برنامه ریزی است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با بیان اینکه عرصه بین الملل حوزه فعال است و دلیل آن تشکل های فعال در عرصه بین الملل و تربیت طلاب زبان دان است، گفت: نباید تصور کرد که عرصه بین الملل تنها مخاطب طلاب زبان دان است، بلکه امروز همه طلاب باید با شرایط و بینش بین المللی آشنا باشند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه اظهار داشت: طلبه هایی که رویکرد بین الملل دارند، عمق اثر گذاری آنها بیشتر و در ابعادی موفق ترند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: مدیران مدارس علمیه نقش مؤثری در آشنایی طلاب با فضای بین الملل دارند، باید کاری کرد تا طلبه با ظرفیت عرصه بین المللی آشنا شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: مسئله بعدی برگزاری دوره های زبان های بین الملل مانند عربی، انگلیسی و روسی است. مرکز ارتباطات و بین الملل این آمادگی را دارد تا دوره کارگاه زبان آموزی برای طلاب مستعد مدارس علمیه کشور برگزار کند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha