پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بین الملل حوزه

حوزه/حجت الاسلام اخلاقی گفت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در نمایشگاه بین الملل قرآنی قریب به ۳۰۰ عنوان کتاب را به ۱۴ زبان مختلف همانند عربی، انگلیسی، فرانسوی و اردو در معرض دید عموم قرار داد.

حجت الاسلام سید علی اخلاقی، مسئول غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح فعالیت های این غرفه پرداخت.

وی گفت: متأسفانه بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن با تأخیر 10 روزه آغاز شد با این وجود مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه از همان روز نخست حضور داشته و فعالیت های مختلفی را آغاز کردند.

حجت الاسلام اخلاقی، برگزاری نشست ها و جلسات تخصصی با حضور طلاب، روحانیون و اتباع غیر ایرانی را از برنامه های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن اعلام کرد.

وی یادآور شد: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در نمایشگاه بین الملل قرآنی قریب به 300 عنوان کتاب را به 14 زبان مختلف همانند عربی، انگلیسی، فرانسوی و اردو در معرض دید عموم قرار داد. ارائه 20 نرم افزار تهیه شده توسط مؤسسات و تشکل های حوزوی در موضوعات علوم قرآن، حوزه، دین، فرهنگ و... از دیگر برنامه های این غرفه بود.

مسئول غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه از برپایی نمایشگاه مصور بیداری اسلامی خبر داد و تأکید کرد: با توجه به این که منشأ بیداری اسلامی قرآنی است ما در این نمایشگاه موضوع بیداری اسلامی را به 4 زبان عربی، انگلیسی، اردو و فارسی برای مخاطبان تبیین کردیم.

وی ادامه داد: معرفی و بیان زندگینامه طلاب شاخص و برجسته شهید مدافع حرم از دیگر برنامه های غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن بود.

حجت الاسلام اخلاقی همچنین از معرفی 14 ترجمه برتر قرآن کریم به 9 زبان را از فعالیت های غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برشمرد و عنوان داشت: در این بخش کتب تفسیری و بلاغی که در سال های اخیر توسط مرکز تهیه شده بود معرفی گردید.

وی تأکید کرد: ما در این نمایشگاه 20 عنوان کتاب و 3 عنوان پایان نامه حوزوی برتر درباره علوم حوزوی را که از برگزیدگان جشنواره های بین المللی و حائز رتبه نخست در جشنواره های علمی هستند را به نمایش گذاشتیم.

مسئول غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: معرفی کتب و نشریات برخی از مراکز تخصصی حوزه همانند مؤسسه مطالعات اسلامی، دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری، مؤسسه داراعلام و مؤسسه آکادمی الحواره اسلامیه و... نیز در غرفه صورت گرفت.

وی ادامه داد: برخی از محصولات تهیه شده مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه همانند کتب احکام اسلامی، رسالت های بین المللی حوزه های علمیه از نگاه امام و رهبری، فعالیت های بین المللی علمای شیعه و... نیز معرفی شد. معرفی خدمات و فعالیت های این مرکز در قابل کلیپ نیز از دیگر فعالیت ها بود.

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که روح حاکم بر نمایشگاه روح معنویت بود، خاطرنشان کرد: به همین منظور نیز نمایشگاه مصوری به زبان عربی از حضرت آیت الله العظمی بهجت با تکیه بر آموزه های اخلاقی ایشان ارائه گردید.

وی همچنین با تأکید بر این که میان قرآن و عترت جدایی نیست، از رایزنی های متعدد مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با عتبات مقدسه عراق همانند عتبه مقدسه علوی، حسینی، کاظمینی، سامرا و عباسی برای حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و تصریح داشت: در این زمینه موفق شدیم عتبه حسینی به همراه مرکز تحقیقاتی، پژوهشی و قرآنی نجف اشرف در این نمایشگاه مشارکت دهیم.

مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اضافه کرد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رایزنی ها و گفت وگوهای دو جانبه نیز با شرکت کنندگان بخش بین الملل نمایشگاه داشتیم که می توان به رایزنی با سفیر الجزایر  و مسئولان مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مؤسسه رهیافتگان و... اشاره کرد.

وی همچنین از حضور شخصیت های برجسته حوزوی در غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خبر داد و گفت: در این زمینه می توان به حضور معاونین و مدیران ارشد حوزه های علمیه از جمله معاونین تهذیب، بین الملل، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی، مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام اخلاقی، حضور مبلغان فعال بین الملل حوزه های علمیه، معرفی تشکل های حوزوی و به تهیه ویژه نامه ای درباره حمایت از کالای ایرانی را از دیگر فعالیت های غرفه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه برشمرد.

انتهای پیام/

313/43

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha