جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/  اختتامیه اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور

حوزه/ ۴۰ هزار طلبه در سامانه دانش آموختگان ثبت نام کردند و ۶ هزار در مراحل مختلف مصاحبه شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکدار، امروز در مراسم اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: مرکز امور طلاب دارای بخش های مختلفی است که از جمله آن دانش آموختگان است. هدف این است طلاب مستعد برای فعالیت در امور اجرایی و سایر مسائل شناسایی و در نهادهای نظام بکار گیری شوند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه 40هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و 6 هزار در مراحل مختلف مصاحبه شدند، افزود: موضوع بعدی شکل گیری کانون دانش آموختگان برای ارتباط بیشتر با حوزویان است.

وی عنوان کرد: اهداف راه اندازی این کانون، حفظ استمرار و پویایی و نشاط عملی، فراهم نمودن زمینه هم افزایی و  ایجاد زمینه ارتباط با دانش آموختگان و حمایت و پشتیبانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: طرح دوم، مرکز رشد حوزه های علمیه است که به مدارس علمیه ابلاغ می شود. در این طرح از طلاب صاحب ایده دفاع و حمایت می شود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: طرح سوم کار ویژه روحانیت در مسائل مختلف حوزه های علمیه و جامع با 60 کار ویژه و نظام در 4 بخش  قوه قضائیه، مجریه و قانون گذاری به همراه نهادها است که در مجموع برای کار ویژه روحانیت 263 مورد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طرح دیگر ساماندهی روحانیون و حوزویان در حوزه علمیه قم است. در این رابطه 25 هزار طلبه هستند که رشد علمی ندارد و تنها در قم زندگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: طرح بعدی اطلس دانش آموختگان برای شناسایی طلاب کشور است که به زودی اجرا خواهد شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: اما موضوع دیگر در ارتباط با بحث مدرسه محوری است. که از جمله آن بحث شهریه و توسعه فضای ورزشی است. الان 17درصد طلاب فعالیت ورزشی دارند.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عیسی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    ثبت نام انجام شده اما جوابی نه از طریق زنگ و نه پیام دریافت نکردم سروران بزرگوار لطف کنند جواب بدهند