جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رامسر

حوزه/ امام جمعه رامسر با بیان این که اسلام ناب محمدی به زن هویت و اصالت بخشید، گفت: اسلام ناب با تأکید بر مسأله حجاب و عفاف بستری را برای ارتقاء زن در جوامع فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر رضایی، امام جمعه رامسر امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از خواهران مبلغ و فعالان فرهنگی در این شهرستان برگزار شد، با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی برتر انسانی در جامعه بشری است که باید توسط دوست‌داران و پیروان ایشان بیشتر به جامعه معرفی شود، افزود: متأسفانه آن طور که شایسته بوده، جامعه امروز مسیر آن حضرت را دنبال نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک و سیره حضرت زهرا(س) باید بیشتر در جامعه امروز معرفی شود، تصریح کرد: برخی مسیر را اشتباه گرفتند و مقصد و هدف نامگذاری مناسبت‌ها فراموش شده است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند، گفت: ارزش و کرامتی که دین اسلام برای جایگاه زنان قائل شده در هیچ دین و آیین و دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به این که نقش زن در زندگی بشر تعیین کننده است، خاطرنشان کرد: جهت تحقق اهداف عالیه و بلند اسلام در تاسیس حکومت و مراودات فردی و مسائل گوناگون برای جامعه زنان قداست و جایگاه نقش مهمی قائل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زنان و بانوان هم این شایستگی را دارند که الگو همه عالم شوند و هم می توانند پرچم دار زشتی و پلیدی شوند، افزود: امروز بانوان مسلمان باید با سربلندی و افتخار در مقابل جهان غرب ایستادگی کنند و به مسلمان بودن خود نیز افتخار کنند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: امروز زنان و بانوان مسلمان باید نسبت به اینکه تابع مکتبی هستند که زن را به عنوان الگوی همه انسان ها معرفی کرده، افتخار کنند و در متصل به مکتبی هستند که الگوهایی نظیر آن در هیچ کجای دیگری وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز زن ایرانی از یک جایگاه ارزشمندی در جامعه اسلامی بر خوردار است، خاطرنشان کرد: زن در جوامع غربی به ابزاری برای سوء استفاده تبدیل شده است.

امام جمعه رامسربا بیان این که اسلام ناب محمدی به زن هویت و اصالت بخشید، تصریح کرد: اسلام ناب با تأکید بر مسأله حجاب و عفاف بستری را برای ارتقاء زن در جوامع فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه بانوان در نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با دوران حکومت پهلوی نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به زنان عزت بخشید و آن هویت از دست دست رفته زن را دوباره احیاء کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که ارزش چادر باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: اگر چادر، نماد عفاف و حجاب زنان محسوب و معرفی شود، آن‌گاه مفهوم اصلی جامعه اسلامی نمایان می شود.  

حجت الاسلام رضایی به نقش و جایگاه حضرت فاطمه(س) در اسلام اشاره کرد و گفت: وجود فاطمه زهرا(س) نه تنها برای بانوان بلکه برای همه انسان ها یک راهنما و هادی بسیار خوبی است که همه افراد باید از این نعمت استفاده کنند.

امام جمعه رامسر ادامه داد: اسلام زن را بعنوان نوعی از انسان که جنس متعالی و برتر به عنوان قوام بخش بقیه نسل های بشر در تمام دوران نگاه می کند و در آفرینش، بالندگی و تربیت انسان زن نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که جایگاه و نقش زن رفیع بوده که خداوند در قرآن یک سوره بنام نساء نازل کرده و جایگاه زنان را در آن تبیین کرده، خاطرنشان کرد: جامعه بعنوان نهاد اجتماعی بزرگ از نهادهای کوچکتری مانند خانواده تشکیل شده است و ثبات یک خانواده به محوریت مادر به لحاظ فرهنگی و اجتماعی است و بنیان های خانواده با فقر فرهنگی و چالش های اجتماعی از هم پاشیده می شود.

امام جمعه رامسر گفت: عوامل فرهنگی و اجتماعی ارتباط مستقیم با تربیت مادران دارد که مهم ترین عامل بقای خانواده ها بوده و در شکل گیری هسته اولیه جامعه که خانواده است نقش محوری و اصلی دارد که اسلام هم بر آن تاکید دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha