پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم رضوی

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری روزانه ۷۰ حلقه‏ معرفتی در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی حسنزاده، با اشاره به اینکه سلسله جلسات حلقه‏ های معرفت حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی در ایام عید نوروز برگزار می‏ شود، اظهار کرد: برگزاری حلقه‏ های معرفت یکی از ابتکارات آستان قدس رضوی به ‏شمار می ‏رود که زائران در یک فضای صمیمی و چهره به چهره با کارشناسان دینی به گفتگو می ‏پردازند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تعداد جلسات حلقه ‏های معرفت افزایش یافته است، عنوان کرد: تعداد سؤالاتی که در این حلقه‏ ها بین اساتید و زائران رد و بدل می‏ شود، قریب به چهار میلیون سؤال در سال می ‏رسد که این سؤالات می ‏تواند دغدغه‏ ها و نیاز دینی مردم را برای جمع ‏بندی نظام موضوعات برنامه‏ های معاونت تبلیغات ثمربخش باشد.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: تعداد زیادی از سوالاتی که در ذهن جوانان از قبیل شبهه و مسائل تاریخی وجود دارد در این جلسات مورد پرسش قرار می‏ گیرد و اساتید نیز پاسخ می‏ دهند، بارها این اتفاق افتاده که یک حلقه معرفت چنان با شور و هیجان برگزار شده که به جای یک ساعت به چندین ساعت به طول انجامیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام عید نوروز در طی شبانه روز، بیش از 70 حلقه معرفت ویژه زائران تدارک دیده شده که 16 جلسه آن به صورت اختصاصی برای خواهران در رواق‏ های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س)، دارالحجه و دارالحکمه، تشکیل می‏شود.

حجت الاسلام حسن ‏زاده ادامه داد: نیلچی زاده، خزعلی، افتخاری، عطار رئوف، رضایی، حیدری، هوشیار، خیاطی و عزیزی برخی از اساتید خواهران در سلسله جلسات حلقه معرفت به‏ شمار می‏روند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه 55 جلسه حلقه معرفت ویژه برادران و خانواده ‏ها در حرم رضوی تشکیل می‏شود. در حلقه ‏هایی که زائران به صورت خانوادگی شرکت می‏ کنند سعی کردیم تا موضوعات تربیتی، اخلاقی و معضلات خانواده ‏ها را مورد بررسی و تبیین قرار دهیم.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی عنوان کرد: برگزاری جلسات حلقه معرفت به صورت ویژه از 28 اسفندماه آغاز و تا پایان 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در مجموع بیش از 1000 جلسه حلقه معرفت در حرم تشکیل میشود.

وی خاطر نشان کرد: البته ویژه معتکفان عزیز نیز برنامه‏ های حلقه معرفت به صورت اختصاصی برگزار خواهد شد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام میگردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha