شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ایت الله کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: امروز آمریکا و صهیونیست با تمدن اسلامی برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند، چرا که ولایت فقیه کانون قدرت اسلام است و در برابر تمام زیاده خواهی‌های دشمنان ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، امروز در جمع اساتید و معاونان مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، گفت: از گذشته تا امروز رهبران الهی برای برپایی حکومت دینی تلاش کردند.

وی با بیان این که آزادی، کرامت انسانی، برابری و برادری، عدالت و کمال بدون وجود رهبران الهی تحقق پیدا نمی‌کند، افزود: بدون استثنا وقتی به رسالت انبیا نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد آنها برای خوب بودن و سعادت انسان‌ها فرستاده شدند و با طاغوت درگیر بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: دین در مقابل مردم نبوده و نیست، بلکه عمل به دستورات و احکام الهی سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد و انبیا برای هدایت و حمایت مردم و مقابله با دشمنان مردم آمدند و با دلسوزی سعی بر ایجاد آرامش داشتند و رهبران الهی در مقابل افرادی که به حقوق ملت‌ها دست درازی می‌کنند، ایستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اسلام بدون رهبران الهی مانند جسم بدون روح است و در صحنه اجتماع نیز دچار انزوا و جامعه اسلامی طعمه گرگ‌های گرسنه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار کرد: اسلام بدون امامت نه پیشرفتی دارد و نه نتیجه ای. دچار ایستایی و رکود می شود و عقب ماندگی تاریخی مسیر حتمی جامعه بدون ولایت و امامت است.

وی خاطرنشان کرد: از تحلیل ولایت فقیه با رویکرد اجتماعی تاریخی می‌توان نتیجه گرفت که هرگاه پیوند امت و امامت به اوج برسد، می‌توان حکومت تشکیل داد، اما هرگاه این پیوند ضعیف شود، امامت به انزوا و حاشیه می‌رود و حاکمیت از آن سلاطین جائر می‌شود.

عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بدون پشتیبانی ملت نمی توان کاری را پیش برد، گفت: تاریخ نشان داده هر گاه ملت با بصیرت ولایی در صحنه‌ها حضور داشته، دشمنان شکست سنگینی متحمل شده اند، از این رو تلاش استکبار در جهت شبهه‌افکنی در مسأله ولایت مطلقه فقیه معطوف شده است.

وی در پایان گفت: امروز آمریکا و صهیونیست با تمدن اسلامی برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند، چرا که ولایت فقیه کانون قدرت اسلام است و در برابر تمام زیاده خواهی‌های دشمنان مکاتب شرقی و غربی ایستاده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha