جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهر ناتینگهام روز «عشق به یک مسلمان» برگزار می کند

حوزه/ شهر ناتنیگهام نخستین شهر در بریتانیا است که قرار است در ۳ آوریل مراسمی با عنوان «روز عشق به یک مسلمان» برگزار کند که هدف آن مقابله با کمپین اسلام ستیز «مجازات یک مسلمان» اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، شهر ناتینگهام نخستین شهر بریتانیا است که رویدادی با عنوان «روز عشق به یک مسلمان» در روز سه شنبه 3 آوریل 2018 میلادی برگزار می کند. این روز در مقابل روز اعلام شده از سوی اسلام ستیزان با عنوان «مجازات یک مسلمان» تعیین شده است.

تاکنون بیش از 300 نفر از برنامه شرکت در این رویداد خبر داده اند. این گردهمایی قرار است در ساعات 2 تا 8 بعد از ظهر در محل قرارگیری مجسمه برایان کلاف برگزار شده و برنامه های زنده ای از جمله شعرخوانی و دیگر فعالیت های هنری دسته جمعی داشته باشد.

فاروق عظام برگزارکننده اولیه این مراسم در این باره به خبرنگاران گفت: این مراسم فرصتی برای مردم خوب در شهر ناتینگهام است تا با ایستادن در کنار هم همبستگی شان را نشان دهند. و ثابت کنند که ما می توانیم در این شهر در کنار هم با عشق و دوستی زندگی کنیم.

وی افزود: هدف ما این است که این تجمع با هدایت مردم پیش برود. این فرصتی برای مردم محلی از جمله شاعران و هنرمندان است تا به مرکز شهر بیایند و هنرهایشان را به اعضای جامعه نشان دهند.

فاروق که در 20 سال گذشته در فعالیت های هنری ناتینگهام مشارکت داشته می گوید: ما از همه کسانی که حرفی برای گفتن در رابطه با این موضوع دارند دعوت می کنیم به اینجا آمده و سخنان شان را به زبان بیاورند. چرا این روز را روز عشق به یک مسلمان نام گذاری کرده ایم؟ این یک سئوال منطقی و منصفانه است. همه باید حامی همدیگر باشند اما ما این روز را به طور اختصاصی نام گذاری  کرده ایم زیرا پیام  هایی برای صدمه زدن به مسلمانان به دست مردم رسیده است.

گفتنی است اخیرا نامه هایی از سوی یک گروه اسلام ستیز در انگلستان به برخی شهروندان بریتانیایی فرستاده شده و درآن ها اعلامیه های اهانت آمیز و ترویج کننده خشونت علیه مسلمانان به چشم می خوردند. آن ها در اعلامیه های غیرقانونی و موهن شان روزی را با عنوان روز «مجازات یک مسلمان» نام گذاری کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha