جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب شعر

حوزه/شب شعری به مناسبت ۱۶ رجب روز خروج مولای متقیان و مادرشان فاطمه بنت اسد(س) از کعبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در مدرسه علمیه الغدیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، شب شعری به مناسبت ۱۶ رجب، روز خروج مولای متقیان و مادرشان فاطمه بنت اسد(س) از کعبه، شامگاه گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حیدری از سوی مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

در این شب شعر که اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و روحانیون حضور داشتند، آقایان سید مهدی موسوی، سید شبر حسینی و یوسف شرهانی از شعرای اهل بیت(ع)، قصائد شعری شان را در مدح مولای متقیان و اهل بیت(ع) به زبان عربی سرودند.

ذکر ولادت و شجاعت، جوانمردی ها، یتیم نوازی ها، جان فشانی ها، ولایت، خلافت و شفاعت امیرمؤمنان در کنار تفاخر به پیروی از اهل بیت(ع) و عاقبت به خیری شیعیان و تاریخ درخشان شیعه اهم محور قصائر سروده شده است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این شب شعر نکاتی پیرامون فضیلت ولادت امام علی(ع) در داخل کعبه، تلاش دشمنان برای کتمان چنین فضیلتی، وحدت جهان اسلام، توطئه های دشمنان برای برهم زدن وحدت اسلامی، ریشه توهین به قومیت ها، ضرورت مقابله نیروهای امنیتی با نفوذی ها و برهم زنندگان وحدت کشور بیان کرد و اشعاری را از شاعران بزرگ شیعی در وصف مولای متقیان سرود.

لازم به ذکر است، این شب شعر به صورت مستقیم، توسط شبکه جهانی الاهواز پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha