پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) ساري

حوزه/ در امر تبلیغ باید ابتدا زمینه پذیرش امر به معروف و نهی از منکر را از راه عقلانیت برای متربی ایجاد کنند تا منجر به سازگاری و اعتماد سازی و در نهایت الگو پذیری مناسب در جامعه شود.

 به گزازش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، ابراهيم اندر خورا، مشاور خانواده، در کلاس آموزشی مبلغین با موضوع «امر به معروف ونهی از منکر»، در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، ضمن بیان حدیثی از پیامبر(ص) بیان کرد: کامل ترین مؤمن از نظر ایمان، کسی است كه اخلاقش نیكوتر باشد.

وی از خوب اندیشیدن، زیبا رفتار کردن در مقابل دیگران و خوب صحبت کردن به عنوان مولفه های اخلاق نیکو یاد کرد و افزود: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی خود اخلاق مدار نباشد، خسران دیده و دچار مشکلات فراوانی در زندگی می شود.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: انسان برای خوب اندیشیدن نیاز به نگرش مثبت نسبت به جامعه، شغل و دیگران دارد و انسان هایی که دچار افسردگی می شوند، چنین نگرشی ندارند.

وی تصریح کرد: در مسیر زندگی فردی با پذیرش عاقلانه، سازگاری در زندگی اتفاق می افتد و در فعالیت های گروهی، بعد از پذیرش و اعتماد سازی باید به ارائه مدل و الگو پرداخت که این امر با شکیبایی و ساده زیستی تحقق می یابد.

اندرخورا خاطر نشان کرد: مبلغین در امر تبلیغ باید ابتدا زمینه پذیرش امر به معروف و نهی از منکر را از راه عقلانیت برای متربی ایجاد کنند تا منجر به سازگاری و اعتماد سازی و در نهایت الگو پذیری مناسب در جامعه شود.

 وی در پایان گفت: یک مبلغ برای این که الگوی مناسبی برای دیگران باشد باید زندگی صبورانه داشته و سه مولفه سازگاری، رضایت و ساده زیستی را در رفتار و زندگی خود اعمال کند.  

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 


 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha