پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی گفت: برخی گمان می کنند، بدون عمل می توانند شیعه باشند و کافی است که اظهار محبت و دوستی و ولایت مداری کرده و بسیار به زیارت مشرف شوند، امّا این ها کافی نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: یکی از امور مهم، توجه به همزیستی مسالمت آمیز میان تمامی اقشار جامعه به ویژه در سایه چالش های کنونی است؛ چراکه برخی تصور می کنند که تشیع حقیقی مطرح کردن اعتقادات مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و نادیده گرفتن دیگران، طعنه زدن به آن ها یا قطع رابطه و دوری گزیدن و جدایی از مخالفین است و گمان می کنند این مسئله موجب حفظ هویت تشیع و پیروان ائمه اطهار(ع) از تأثیر از دیگران می شود.

وی تاکید کرد: با مطالعه صحیح و آگاهانه سیره اهل بیت(علیهم السلام) و توصیه های آن بزرگواران به شیعه، در می یابیم ایشان شیعیان را به معرفی مذهب حق با دلیل و برهان دعوت کرده و خواستار حفظ همزیستی مسالمت آمیز با دیگران از طریق معاشرت نیکو و مشارکت با آنان در مناسبت هایشان شده اند.

حجت الاسلام کربلایی ادامه داد: اهل بیت(ع) همچنین از اهانت و بی احترامی به دیگران و از آنچه به صلح داخلی و وحدت کلمه در برابر دشمنان و طمع ورزان به کشور و ثروت های آن ضرر می رساند، نهی کرده اند.

تنها اظهار محبت، زیارت و برگزاری مراسم برای شیعه بودن کافی نیست

امام جمعه کربلا اشاره کرد: برخی گمان می کنند، بدون عمل می توانند شیعه باشند و کافی است که اظهار محبت و دوستی و ولایت مداری کرده و در شادی اهل بیت(ع) شاد و در غم آنان ناراحت باشند و بسیار به زیارت مشرف شوند و مجالس مختلفی برگزار کنند، امّا اینها برای اظهار ولایت و محبت به اهل بیت(ع) کافی نیست؛ چراکه شیعه بودن به ظرفیت علمی و میزان آگاهی از قرآن کریم و سنت شریف نبوی است.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: این مسائل مهم است، امّا بیانگر تمامی اصل و جوهره مذهب شیعه نیست و باید علم، عمل، اعتقاد، شعائر و عبادت صحیح کنار هم جمع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha