جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عید مبعث

حوزه/ در مبعث ظهور اسلام در جهان هستی رخ داد ولی اکمال آن در غدیر به وقوع پیوست و در ادامه، تاریخ هر دو گام اول و دوم را به نابودی کشاند و عاشورا به عنوان گام سوم هر دوی آنها را احیا کرد. اما آن چیزی که ظهور اسلام در صحنه عالم است، ظهور امام حضرت ولی عصر (عج) است، بنابراین نقطه آمال و آرزوی همه انبیا و اولیا همان ظهور حضرت حجت است.

حجت الاسلام مجید هادی زاده در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان پیرامون عید بزرگ مبعث اظهار کرد: خداوند متعال یک سلسله اسامی دارد که این اسماء به این دلیل که اخبار از ذات او می کند همیشه باید یک جلوه ها و مظاهری داشته و بدون مظهر نمی تواند باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اسمای خداوند «الرحمن» است که هم تراز با اسم الله بوده و شامل همه صفات جمال و کمال خداوند است، یکی دیگر از اسمای الهی «الولی» است که باید همیشه یک مظهر تام داشته باشد که خداوند را در آن مظهر نشان می دهد .

مدیر مرکزتخصصی حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: سلسه انبیا و ائمه اطهار(ع) مظهر رحمانیت و ولایت الهی هستند،ولی آن کسی که مصداق تام  هر دو اسم است و هم ولایت در تمام مراتب وجود و هم رحمانیت خداوند را جلوه گر است، وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) است که هم رحمت بی منتهای الهی است و هرچه هست و نیست در ید ولایت آن پیامبراعظم است. بنابراین هرکسی بخواهد به خداوند نزدیک بشود باید از طریق وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) صورت گیرد، حتی انبیای الهی هم به خاطر اینکه رحمت و ولایتشان محدود است به واسطه وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) به خداوند نائل می شوند.

حجت الاسلام هادی زاده خاطرنشان کرد: در این خلقت هستی، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) آفرینشی است که مظهر تمام رحمت و ولایت است. حال سوال اینجا است  که آیا این تفرقه های میان ادیان و اسلام مورد نظر  و پسند شخص پیامبر رحمت الهی است، اینکه امروزه متاسفانه شاهدیم برخی از فرق تندرو به اسم اسلام وجود می آیند و یا آن که بعضا ما شیعیان نسبت به دیگران توهین هایی می کنیم قطعا مورد پسندپیامبر رحمت نیست.

وی ادامه داد: مسیر پیامبر اکرم (ص) همواره بر اساس وحدت و رحمت بوده است و برما فرض است  که در عید بزرگ مبعث خود را مکلف به این سیره کنیم.

مدیر مرکز تخصصی حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: مبعث گام اول بود، غدیر گام دوم، عاشورا گام سوم و ظهور امام زمان(عج) گام چهارم دین مبین اسلام است، در مبعث ظهور اسلام در جهان هستی رخ داد ولی اکمال آن در غدیر به وقوع پیوست و در ادامه، تاریخ هر دو گام اول و دوم را به نابودی کشاند و عاشورا به عنوان گام سوم هر دوی آنها را احیا کرد. اما آن چیزی که ظهور اسلام در صحنه عالم هست، ظهور امام حضرت ولی عصر (عج) است، بنابراین نقطه آمال و آرزوی همه انبیا و اولیا همان ظهور حضرت حجت است.

استاد حوزه اظهار کرد: براین اساس معتقدم آن انتظاری که پیامبر اکرم(ص) بعد از مودت و رحمت از ما شیعیان در قبال این مبعث اسلام می خواهند حرکت در مسیر ظهور امام عصر(عج) و دوما منتظر واقعی بودن و ثالثا انجام وظایف خود به نحواحسنت برای جهانی شدن اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha