شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چهاردهمین جشنواره بهار شهادت

حوزه/ چهاردهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت صبح امروز با شعار «با امام حسین قیام کردیم و با فتوا پیروز شدیم» در کربلا آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» چهاردهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت صبح امروز در کربلا آغاز به کار کرد.

این جشنواره فرهنگی به مناسبت میلاد امام حسین و برادرش عباس و پسرش امام سجاد علیهم السلام هر سال در آغاز ماه شعبان برگزار می شود و امسال نیز همچون همیشه به همت آستان مقدس حسینی و حضرت عباس فعالیت خود را با شعار «با امام حسین قیام کردیم و با فتوا پیروز شدیم» آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه امسال شخصیت های دینی، حوزوی، فرهنگی و دانشگاهی از داخل و خارج عراق و نمایندگان عتبات مقدس و زیارتگاه های شریف عراق و جهان و جمعی از زائران حضور داشتند و در کنار تمام اینها حضور رسانه های محلی و بین المللی از بیش از 30 کشور جهان حضور داشتند.

شیخ عبدالمهدی کربلائی متولی آستان مقدس حسینی در این مراسم گفت: امسال برای چهاردهمین سال پیاپی است که در این جشنواره با شما دیدار می کنیم و این عدد(14) برای ما امیدبخش است که برکت آن بتوانیم این جشنواره را ادامه بدهیم و البته مردانی نیز در تقویت این امید به ما کمک کردند که با سیدالشهدا پیمان بستند و در راه دین و کشور و دفاع از مقدسات عراق از جان خود گذشتند و به فتوای مرجع تقلید خود لبیک گفتند.

ایشان خاطر نشان کرد: اکنون خادمان دو حرم حسینی و عباسی چهاردهمین جشنواره خود را به شعاری برگرفته از نهضت حسینی و الهام گرفته از فتوای مرجعیت دینی آغاز کردند و ما از اینجا ورود تمام میهمانان گرامی به سرزمین حسین و برادرش ابوالفضل را خوشامد می گوییم.

چهاردهمین جشنواره بهار شهادت

چهاردهمین جشنواره بهار شهادت

چهاردهمین جشنواره بهار شهادت

چهاردهمین جشنواره بهار شهادت

چهاردهمین جشنواره بهار شهادت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha