پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید جامعه دینی را با شخصیت بزرگ علمای بزرگ اسلام در عرصه‌های فقهی، کلام، منطق، تفسیر، فلسفه و حدیث آشنا کنیم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، که در پاویون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اهواز انجام شد، پیرامون برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تکریم مقام علمی آیت الله قاضی نورالله شوشتری، بیان داشت: از مدت‌ها پیش با عنایتی که آیت الله موسوی جزایری داشتند و با هماهنگی با آستان قدس رضوی و برخی مراکز حوزوی از جمله جامعه مدرسین، جامعه المصطفی العالمیه قرار بر آن شد تا همایشی در استان خوزستان و قم برای تجلیل و تکریم از قاضی نورالله شوشتری برگزار شود.

وی در رابطه با جایگاه علمی آیت الله قاضی نورالله شوشتری، گفت: ایشان شخصیتی بزرگ، عالمی محدث، مفسر و فیلسوف و بارز در مباحث کلامی که حدود 4 قرن پیش در شوشتر متولد شد و سپس به مشهد رفت و پس از آن شبه قاره هند را برای پایگاه تبلیغی و اثرگذاری فعالیت‌های تبلیغی انتخاب کرد.

رئیس نخستین همایش بین‌المللی آیت الله قاضی نورالله شوشتری، در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از اجلاسیه ای که در قم خواهیم داشت، بنا شد دو نشست (اجلاسیه و همایش) در خوزستان داشته باشیم که اولی در اهواز و دومی در شوشتر به میزبانی آیت الله موسوی جزایری برگزار خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز امیدواری کرد تا با معرفی شخصیت بزرگ و آثار علمی قاضی نورالله شوشتری بتوانیم چنین شخصیت بزرگواری را به جهان اسلام معرفی کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قاضی نورالله شوشتری از افتخارات ایران و خطه خوزستان و شهر شوشتر است، عنوان داشت: باید جامعه دینی را با این شخصیت بزرگ در عرصه‌های فقهی، کلام، منطق، تفسیر، فلسفه و حدیث آشنا کنیم چرا که آیت الله قاضی نورالله شوشتری شخصیتی ذوالفنون بود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان با بیان اینکه علمای ما نقشی تأثیرگذار در طول تاریخ داشتند، گفت: وظیفه داریم چهره‌های ماندگار و شخصیت‌های بزرگ علمی را به جامعه اسلامی معرفی کنیم تا مردم بدانند چه ذخایری داشته و قدر ذخایر کنونی را نیز بدانند.

 

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha