پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)

حوزه/ نباید بحث سیاسی را با بی تقوایی قاطی کنیم. اما نباید هیچگاه از سیاست دوری کنیم. برخی امروز برای جایگاه ولایت فقیه هم می خواهند کرسی نقد و تخریب برپا کنند. ولایت فقیه رکن این نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم گفت: پیروزی به این نیست که گروهی از میدان جنگ ظفرمندانه خارج شوند. دستیابی به اهداف و عدم دستیابی به اهداف ملاک است.

وی افزود: ما امروز کلماتی از فردی شنیدیم که در جریان مذاکرات بر خلاف منویات رهبری رفتار کرد، اما امروز همان حرفهای منتقدان را بصورت مطالبه از رئیس جمهور آمریکا مطرح می کند.

این خطیب حوزوی ادامه داد: اینها در سیاست غلط و انحرافی خود به اهدافشان دست نیافتند و امروزی زبان به اعتراف گشودند که شکست خوردند. اینها به تعهدات خود عمل کردند و آنها را به اهدافشان رساندند، اما خودشان به هیچ هدفی نرسیدند.

شهدا پیروزهای واقعی بودند چون آخرت را خریدند

وی افزود: جمع زیادی از عزیزان قواص ما مظلومانه به شهادت رسیدند، اما پیروز واقعی در جنگ تحمیلی چه گروهی بود؟ امروز و در قضایای رشادت های مدافعان حرم، قیمت تصویر طفلی که روی قبر پدرش می خوابد چقدر است؟.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی  گفت: شهید سردار حاج حسین همدانی در وصیت نامه اش خطاب به فرزندانش می گوید، مبادا بعد از شهادت من نسبت نظام اسلامی طلبکار باشید. شهید احمد کاظمی می گفت: هنوز شرمنده دوستان شهیدم هستم و اگر اینطور بخواهم به دیدارشان بروم با چه رویی زیارتشان کنم؟.

وی ادامه داد: همسر شهید فاضل و روحانی مدافع حرم شهید مالامیری نقل می کرد که من دو دختر دارم که سن شان زیر مدرسه است و وقتی به شهید گفتم مارا به چه کسی می سپاری؟ به من گفت شما را به کسی می سپارم که ابی عبدالله (ع)در میان لشگر کوفیان زن و بچه خود را به او سپرد. اگر چه وضع شما قابل قیاس نیست و شما در میان افرادی هستید که بعد از من غیر از لطف با شما رفتاری نخواهند داشت.

این خطیب حوزوی بیان داشت: کشته شدن در این راه عین پیروزی است. آنهایی که عکس شهدا را می زنند و عکس شهدا عمل می کنند مزدور اند.  

نگذاریم حوزه علمیه را به سوی سکولاریسم سوق دهند

این استاد حوزه گفت: آنچه باید دغدغه ما در حوزه باشد، این است که ما را به سوی سکولار شدن سوق ندهند. البته ما نباید بحث سیاسی را با بی تقوایی قاطی کنیم. اما نباید هیچگاه از سیاست دوری کنیم. برخی امروز برای جایگاه ولایت فقیه هم می خواهند کرسی نقد و تخریب برپا کنند، ولایت فقیه رکن این نظام است و اگر کسی با آن مشکل دارد، مشکلش را با امام حل کند، چون امام امت آن را بنیان گذاشت.

وی ادامه داد: عده ای امروز می خواهند مردم را نسبت به ولی فقیه بی تفاوت بکنند. این راه و روش امام نیست. کسانی رهبری معظم را به رهبری برگزیدند که اکنون از مراجع ما هستند. چنین بزرگوارانی ایشان را برگزیدند.

جنازه مومیایی جنازه یک مسلمان نیست

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: اخیرا جنازه مومیایی شده ای پیدا شده است، آیا بدن مسلمان را مومیایی می کنند؟ مشخص است که خانواده فرد و خودش ملزم به احکام اسلامی نبودند که به جای تشریفات اسلامی وی را مومیایی کرده اند؛ چه کسی اولین نفری بود که در کشور خانواده اش را برهنه کرد؟ چنین فردی که تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام و روحانیت انجام داد، آیا به دین اسلام اعتقادی داشت؟.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha