پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی آیت الله اراکی در جشنواره بین المللی حجاب و پوشش اسلامی در اهواز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری حضور و حمایت از جبهه مقاومت را حرکت در مسیر بازگشت به پیمان الهی با پیامبر خدا(ص) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم گفت: ظهور امام زمان(عج) از مهمترین سنن تخلف ناپذیر الهی است.

وی افزود: از مهمترین معارف مهدوی، مساله امت همراه امام زمان(عج) است؛ یعنی امام با چه امتی قرار است جامعه جهانی را دگرگون سازد؛ از سنن قرآنی، آن است که خداوند برای رسیدن جامعه بشر به غایت مطلوب، رهبرانی بر می گزیند و سپس امتی را نیز بر می گزیند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: قانون استبدال بر امت های برگزیده حاکم شده است؛ درکنار اصل وجود یک حجت در جهان هستی که مورد اجماع شیعه و سنی است سنن دیگری نیز وجوددارد؛ علاوه بر وجود امام، باید امت همراه نیز وجود داشته باشد.

آیت الله اراکی بیان کرد: اگر این امت همراه به دو شرط و پیمان الهی یعنی پیمان اطاعت و پیمان نصرت عمل کند در مسیر حق پایدار خواهد بود؛ در قرآن کریم، اشاره شده است که امت بنی اسراییل پیمان شکنی کردند و به همین خاطر قانون استبدال برآنها جاری شد و از دایره امت های الهی و یاور حق خارج شدند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهارکرد: بنی اسراییل در ابتدا برای چنین کاری برگزیده شده ولی در نتیجه پیمان شکنی که هم پیمان اطاعت و هم پیمان نصرت را شکستند این قوم مشمول مشمول قانون استبدال شدند و قوم اسماعیل جایگزین آنها شدند؛ این قوم همان قوم امیین یعنی قوم عرب بودند.

وی گفت: از آیات کریمه قرآن استفاده می شود که قومی دیگر جایگزین قوم عرب خواهد شد که این مساله در قران وروایات مسلم بیان شده است؛ در صحیح مسلم در تفسیر آیه «و آخرون منهم» آمده است که در این خصوص از پیامبر سوال و پیامبر خدا فرمودند که این قوم، قوم سلمان فارسی است که اگر علم و دین در ثریا باشد این قوم به آن می رسد؛ پنج آیه در قرآن کریم است که بنابر تفاسیر مخصوص ایرانیان است؛ یعنی ایرانیان قوم دیگری هستند که به یاری امام زمان می پیوندند و این گروه به این قانون متمسک می شوند و امام زمان نیز با یاری آنها حکومت خود را برقرار خواهد کرد.

آیت الله اراکی عنوان کرد: در سوره توبه و در آیه «قوما غیرکم..» نیز آمده است که قومی که جایگزین خواهد شد قوم فرس یا فارس خواهند بود؛ در سوره محمد(ع) نیز همین نکته اشاره شده است و زمخشری نیز این بحث را از قول رسول الله بیان می کند که این قوم جایگزین قوم سلمان خواهد بود و اگر ایمان در ثریا باشد مردم این قوم به آنها خواهد رسید.

وی افزود: در سوره مائده نیز همین مساله اشاره شده است که بحث «یحبون» مطرح شده است که در این زمینه نیز زمخشری عالم و حدیث شناس برجسته اهل سنت بیان می کند که این قوم در آینده نه چندان نزدیک خواهند آمد و جایگزین قوم قبلی خواهند شد ؛این مساله در کشاف بیان شده اس؛  فخر رازی نیز در خصوص این آیه بیان می کند که پیامبر به این مبحث اشاره کرده است.

آیت الله اراکی عنوان کرد: اینکه برای بازگشت اسلام به هدف غایی که هدف اصلی نهضت رسول الله بر آن قرار گرفت قوم فارس در جایگاه اول است یک مساله قطعی است و حتی در روایت بیان شده است که روزی شما برای مسلمان کردن آنها جنگیدید و روی نیز این قضیه برعکس خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از سنت های تغییر ناپذیر سنت ایجاد جامعه پایانی و جامعه عدل است؛ سنت تحقق پذیری آن این چنین است که رهبران الهی مردم را برای اقامه عدل در جامعه بشر فرامی خوانند و جامعه ای که پاسخ مثبت به انبیای الهی می دهد و به میثاق اطاعت و نصرت پایبند می مانند قوم الهی هستند ؛زیرا افراد و امت های بسیاری بر این میثاق نایستادند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهارکرد: حکومتی که می تواند جامعه عدل را ایجاد کنند باید بر پیمان اطاعت و نصرت پابند باشند و باید جامعه ای باشند که هجمه و انبوهی و عده و توطئه ها و فشار دشمن آنها را از پایداری بر این پیمان خسته نکند.

وی گفت: قوم همراه وپایدار باید قومی باشند که از جنگ رسانه ای نهراسند یعنی این جنگ رسانه ای نباید آنها را از گردآگرد رهبر خارج نکند؛ امیدواریم حرکتی که آن را به جنبش مقاومت اسلامی تعبیر می کند و از ایران شروع شد با گسترش خود جامعه اسلامی را به خود وادارد و در این پیمان همراه باشد.

آیت الله اراکی عنوان کرد: در صحیح مسلم و بخاری بیان شده است که همراهی با پیمان رسول خدا واجب است چه درس سختی و چه در ناملایمات؛ حضرت علی(ع) در این مسیر ولی مردم بود ولی آیا اطاعت و نصرت ایشان صورت گرفت؟ شکست پیمان در این عرصه انجام شد.

وی افزود: امروز دوران بازگشت به پیمان رسول خدا است؛ مسلمانان باید به این پیمان برگردند و خط مقاومت یک مسیر در این زمینه است؛ این جبهه مقاومت چیزی جز بازگشت به دو پیمان با خدا و رسول است؛ خداوند امت اسلامی را آزمایش می کنند؛ صهیونیست ها اشدالناس علی المسلمین هستند و امروز نیز سرزمین ما را اشغال کرده و صغیر و کبیر مسلمانان را می کشند؛ در اینجا فرمان رسول چه خواهد بود؟ آیا در این منازعه باید با صهیونیست ها جهاد کرد و یا با آنها کنار آمد؟

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امروز که حجت ها تمام شده باید به این اصل ایمان داشته باشیم که ماندن در خط مقاومت در حقیقت ماندن در خط اطاعت و نصرت الهی است و باید صهیونیست ها را از این سرزمین دور کرده تا به سمت دیگر یعنی اروپا و غرب بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha