سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاد انصاریان

یکی از سخنرانان دینی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در سه مورد، خداوند و دین خود را از دست می‌دهند، گفت: بسیاری از مردم برای رسیدن به شهوت جنسی، قدرت، مقام و ثروت همانند یاران ابن زیاد دین و خدای خود را فراموش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه پروردگار در قرآن کریم تمام انسان‌ها را از نظر هزینه کردن عمر به دو گروه تقسیم‌بندی کرده است، اظهار داشت: گروه نخست سرمایه مهم عمر را با امور پست و بی‌‎ارزش عوض می‌کنند و گروه دوم عمر با ارزش خود را با مصادیق الهی معامله می‌کنند.

وی افزود: گروه نخست که عمر خود را با امور پست معامله می‌کنند، آنچه را که به‌دست می‌آورند به ذلت و پستی در دنیا و به عذاب روز قیامت در آخرت تبدیل می‌کنند، بنابراین علت هزینه کردن عمر، ارتباط نداشتن با قرآن کریم، انبیا و اولیای الهی است.

این خطیب حوزوی تصریح کرد: انسانی که معرفت و شناخت لازم را نسبت به خود ندارد شب‌ها و روزهای خود را هدر می‌دهد و عذاب آخرت را می‌گیرد که به نوعی این بدترین تبدیل و مبادله به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کاسب به معنای تحصیل کردن و به دست آوردن است، عنوان کرد: انسانی که از روز نخست تکلیف، با قرآن کریم در ارتباط بوده است، به صورت قطعی رحمت و مغفرت خداوند را کاسبی کرده به همین دلیل انسانی با این شرایط حبیب‌الله و کاسب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تاکید کرد: نگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) چنین بوده که همه انبیا و اولیای الهی به میزان گنجایش خود کاسب و حبیب‌الله بودند، بنابراین فردی که ارزش عمر خود را شناخته است، می‌داند که باید برای به دست آوردن رحمت و مغفرت چه کارهایی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در سه مورد، خداوند و دین خود را از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم برای رسیدن به شهوت جنسی، قدرت، مقام و ثروت همانند یاران ابن زیاد دین و خدای خود را فراموش می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه  شناخت خداوند را محصول معرفت انسان‌ها دانست و عنوان کرد: فردی که عمر خود را هزینه استقامت در برابر دعوت شیاطین کند، خداوند پوشش و فعالیت او را تباه نخواهد کرد، برخی از افراد عمر خود را به بهشت و رحمت خداوند تبدیل می‌کنند و عده‌ای عمر خود را برای دعوت شکم و شهوت جنسی هزینه می‌کنند، ازاین‌رو باید برای شناخت خداوند و به‌دست آوردن مغفرت بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) عمل کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha