چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار رئیس فدراسیون شیعیان آلمان با رئیس جمهور آلمان

حوزه/ برای نخستین بار در تاریخ مناسبات رسمی میان مقامات بلند پایه آلمان و جمعیتهای مسلمانان شیعی، رئیس فدراسیون شیعیان آلمان و هیئت همراه با رئیس جمهور کشور جمهوری فدرال آلمان فرانک والتر اشتاین‌مایر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارذش سرویس بین الملل خبرگزرای حوزه، برای نخستین بار در تاریخ مناسبات رسمی میان مقامات بلند پایه آلمان و  جمعیتهای  مسلمانان شیعی،   روز دو شنبه 30 آوریل 2018 رئیس فدراسیون شیعیان آلمان  (IGS)   حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمود خلیل زاده و هیئت همراه  با رئیس جمهور کشور جمهوری فدرال آلمان آقای فرانک والتر اشتاین‌مایر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار  که در کاخ بلوو در برلین برگزار شد  حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده و هیئت همراه از سوی رئیس جمهوری آلمان به گرمی مورد استقبال قرار گرفتند.

* مذهب شیعه از پشتوانه 250 سال استمرار تعالیم رسالت در  امامت  اهل بیت برخوردار است

حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده ضمن تشکر از ملاقات صورت گرفته و تأیید برنامه آقای رئیس جمهور در خصوص گفتگوهای مستقیم با مراکز دینی مختلف در سطح آلمان ،  به  معرفی  دیدگاه های مدرسه قرآن و اهل بیت در زمینه های مختلف اجتماعی   پرداخت و گفت: مسلمانان شیعه به پشتوانه 250 سال استمرار تعالیم رسالت در  امامت  اهل بیت دوازده گانه پیامبر اسلام ، از منبع غنی تفسیر علمی و عملی قرآن کریم و الگوی عملی زیست مسلمانی بر پایه تعالیم الهی  و دریافتهای عقلی و نیز سنت اعتدال اخلاقی  برخوردارند.  

رئیس فدراسیون شیعیان آلمان ادامه داد: تعالیم این منبع غنی می تواند به طور فراگیر با مخاطبان خود سخن بگوید بی آن که در حصار مختصات ملیت  خاص یا فرهنگ خاصی درآید .

وی افزود: چنین درکی از اسلام است که هر نوع خشونت ، تبعیض  و تهدید را در جامعه بشری به صراحت  مردود می داند بی آنکه میان بهانه های مختلف خشونت و تهدید یا  عاملان  آن تفاوت قائل شود .

* فدراسیون شیعیان آلمان با برادران اهل سنت رابطه خوب و تعاملات مثبتی داشته است

در  این گفتگو رئیس  جمهور آلمان آقای اشتاین مایر در باره  مناسبات جمیعتهای مسلمان شیعه با سایر مسلمانان سوال کر د و حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده در جواب  اذعان داشت: فدراسیون شیعیان آلمان از دیر باز با برادران اهل سنت خود  رابطه خوب و تعاملات مثبتی را در سطح شهر ها ، ایالتها و کشور آلمان سامان داده است  همانطور که این مناسبات را با سایر اندیشمندان و علماء سایر  مذاهب و ادیان و حتی با اندیشمندان  مراکز دانشگاهی مختلف   برقرار کرده است. 

امام ومدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت  افزود: یکی از اموری که در مجموعه مراکز اسلامی  عضو فدراسیون شیعیان آلمان (IGS)  مورد اهتمام جدی قرار گرفته است رشد و تقویت زبان آلمانی است به گونه ای که در حال حاضر چند مسجد و مرکز اسلامی تنها به زبان آلمانی فعالیت می کنند و در سایر مساجد و مراکز نیز غالب سخنرانی ها و برنامه ها یا به طور کلی یا قسمتی از آن به زبان آلمانی ترجمه می شود .

وی گفت: فدراسیون شیعیان آلمان (IGS)   آمادگی دارد تا با دولت آلمان و نیز با  علماء و بزرگان  ادیان در آلمان تعامل سازنده ‌ی را شکل دهد  چرا که بر این باوریم که تنها راه  درک متقابل و صحیح،ُ  از طریق گفتگو به دست می آید و تنها از این راه است که می توان بر پایه تعالیم الهی و عقلانی،  به راه حل های مشترک برای حل مسائل اجتماعی رسید.

این دیدار با آرزوی موفقیت برای فدراسیون شیعیان و تأکید بر ادامه این دیدارها پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha