جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: تربیت طلبه مجرب و با علم و درایت برای آینده جامعه اسلامی و نجات اجتماع از دامهای شیطانی بسیار مهم و تاثیرگذار است، لذا شما باید در تربیت طلاب خود تمام سعی را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان شامگاه شنبه ۱۴ اردیبهشت، به مناسبت هفته معلم با جمعی از اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این دیدار با اشاره به جایگاه شامخ معلمان و اساتید در جامعه بشری و نقش آنان در اعتلای دانش و علم بشر، اظهار داشت: همه کسانی که امروز برای خود معلم یا استادی زبردست و مجرب هستند روزگاری خود دانش آموز معلمانی بوده اند که در کنار آنها درس زندگی کردن را آموخته اند.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام بر آموختن و جایگاه یاد دهنده بسیار تاکید ورزیده است، گفت: در بسیاری از احادیت و روایت اسلامی به خوبی این جایگاه مشخص و معین شده تا جایی که حضرت علی(ع) می فرمایند که « هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است».

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: در قرآن کریم نیز آیاتی فراوانی بر علم آموزی و جایگاه معلم و استادی وجود دارد که نشان از اهمیت اسلام به علم و دانش دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در آیه ۱۶۴ سوره مبارکه «آل‌عمران» قرآن کریم می خوانیم که «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ» به یقین خدا بر مؤمنان منت نهاد که پیامبرى از خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد، قطعا پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند»، که این آیه نشان از جایگاه والای معلم و استادی  در اسلام دارد.

وی اظهار کرد: شما اساتید حوزوی با وجود تدریس دروس دینی وظیفه سنگینی تری در بحث تعلیم و تربیت دارد، زیرا طلاب بسیاری نزد شما دانش اسلامی را خواهند آموخت و فردا به مبلغان دین محمدی(ص) و اهل بیت (علیهم السلام) تبدیل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان گفت: تربیت طلبه مجرّب و با علم و درایت برای آینده جامعه اسلامی و نجات اجتماع از دام های شیطانی بسیار مهم و تاثیرگذار است، لذا شما باید در تربیت طلاب تمام سعی را داشته باشید و از هیچ کوششی فروگذار نباشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha