چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/ حجت‌الاسلام شاکر با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است گفت: متأسفانه امروزه مدرک‌گرایی به‌صورت فرهنگی در میان جوانان جا افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و تجدید خاطره با پیشکسوتان آموزش‌وپرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: قدرشناسی از زحمات معلمان کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم. بی‌تردید احترام به معلم باعث برکت به علم و دانش و رسیدن به آینده روشن می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایات در مورد حسرت خوردن انسان در روز قیامت، اظهار داشت: یکی از حسرت‌های روز قیامت مربوط به کسانی است که در دنیا فرصت علم‌آموزی داشتند و از این فرصت به‌خوبی استفاده نکردند.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است درحالی‌که این‌همه منابع فرهنگی مطرح در سطح بین‌المللی در کشور ما وجود دارد. ما در علوم انسانی سرآمد و کشورهای غربی به‌پای ایران نمی‌رسند و این نیز تأسف‌آمیز است که ما با داشتن این‌همه فرهنگ، منابع دینی و افتخارات، اهل علم نباشیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه مدرک‌گرایی به‌صورت فرهنگی در میان جوانان و بعضی از مردم ما ترویج‌شده است اذعان داشت: با این شرایط در آینده ما با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و جامعه‌ای که از نظر مطالعه و علم‌آموزی جایگاه خوبی نداشته باشد چه بخواهد و چه نخواهد در آینده عقب می‌ ماند و ارزش جامعه به نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی اگر از نظر فرهنگی ارتقا پیدا نکند مشکل‌ساز خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاکر در پایان افزود: معلمان و به‌ویژه بازنشستگان می‌توانند فرهنگ علم‌آموزی و مطالعه را در جامعه ترویج دهند و این وظیفه‌ای است که باید انجام دهیم و همه اقشار جامعه می‌توانند معلم باشند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha