شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ تجمع بزرگ حوزویان علیه مواضع خصمانه آمریکا در فیضیه

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعتماد مجدد به اروپایی ها، اشتباه محض است و منافع ما را تامین نمی کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله لونی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در اجتماع بزرگ حوزویان قم  در اعتراض به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: اعتراضات گذشته حوزویان و علما نسبت به بحث مذاکره با آمریکا و اروپا به منزله مقابله با مسئولان نبوده بلکه هدف ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان انقلاب و کشور بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در سال های اخیر فرمودند که به آمریکا نمی توان و نباید اعتماد کرد ، هر چند که ایشان اشاره داشتند ما به تیم مذاکره کننده هسته ای خود اعتماد داریم اما به هر حال شاهد بودیم که آمریکا به عهد خود همان طور که پیش بینی می شد، وفا نکرد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ما حوزویان بر اساس استدلال و منطق و در چارچوب حراست از عزت و منافع ملی ، اعتراض خود را در گذشته اعلام کردیم و امروز نیز همین طور است.

وی گفت: متاسفانه برخی مسئولان ما در جریان مذاکرات ، آدرس غلط به دشمن می دادند و می گفتند که جیب کشور و ملت ما خالی است و حال آن که باید از موضع قدرت وارد مذاکره می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین لونی بیان داشت: رییس جمهور محترم در ابتدای مذاکرات گفت که باید با کدخدا معامله کنیم و همان موقع نیز مقام معظم رهبری مخالف مذاکره با آمریکا بودند اما ایشان به احترام رای ملت به رییس جمهور ، اجازه دادند که مذاکرات برجام انجام شود.

وی با بیان این که نباید در برابر دشمن موضع منفعلانه داشت، افزود: انقلاب اسلامی ایران محصول 250 هزار شهید و مجاهدت ملت ایران است و ما از رییس جمهور می خواهیم که با عنایت به این مسایل مراقب باشد که یک بار دیگر اشتباه اعتماد به آمریکا را با اروپا تکرار نکند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha