سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب و روحانیون تهرانی علیه مواضع خصمانه آمریکا در مدرسه علمیه مروی

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس طرح مقابله با اقدامات آمریکا را تصویب کرد، گفت: در این طرح رئیس جمهور ملزم شده است، مذاکرات با اروپا بیشتر از یک ماه به طول نیانجامدو در صورت مذاکره با اروپایی‌ها جهت ماندن در برجام باید تضمین های قطعی و لازم الاجرا از آن‌ها اخذ شود، در غیر این صورت غنی سازی در مقیاس گسترده از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراضی اساتید و طلاب تهران، در محکومیت اقدامات خصمانه شیطان بزرگ علیه ملت ایران، گفت: دولت همواره خواهان تداوم ارتباط و مذاکره با آمریکا بود و اینگونه القاء می کردند تنها کسی که مانع است، رهبری است.

وی افزود: رئیس جمهور فعلی معقتد بود می توان با قهوه خوردن و لبخند زدن اختلافات با آمریکا را حل کرد. می شود با مذاکره مسائل را برطرف کرد و باید در این راستا حرکت کرد. او مدعی بود می شود کاری کرد که هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ صنعت و اقتصاد بچرخد و هم تحریم ها برداشته شود و بدین طریق رفاه مردم تامین شود.

نمابنده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: رئیس جمهور بعد از انتخابات اخیر همواره در تبلیغات و سخنرانی‌ها ادعا داشت مردم به چنین تغییری رای داده اند، اما کسانی که بصیرت داشتند و دشمن شناس بودند بر این باور بودند که این مذاکرات راه به جایی نمی برد. مقام معظم رهبری فرمودند «من به این مذاکرات خوش بین نیستم»، ولی جناب رئیس جمهور گفتند «خوش بینی و بدبینی ملاک نیست، واقع بینی مهم است و اظهار کردند به مذاکرات خوش بین هستند».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با همه توان از مذاکره کنندگان هسته ای حمایت کردند تا بعداً بهانه‌ای نباشد و نگویند ما می توانستیم، ولی پشتیبانی نشدیم. این اتفاقات بار دیگر توصیه‌های حکیمانه و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را بر همگان ثابت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به مذاکرات تلفنی اوباما با رئیس جمهور، گفت: در جریان تماس تلفنی آقای روحانی با اوباما، مراتب اعتراض و نگرانی رهبر معظم انقلاب به اطلاع آقای رئیس جمهور رسید، ولی ایشان در پاسخ گفت اشتباه کردم! من باید با آقای اوباما حضورا دیدار و کار را یکسره می‌کردم!

وی اظهار کرد: وقتی افرادی که با آرمان‌های انقلاب و گفتمان امام خمینی(ره) و ارزش های اسلامی فاصله و زاویه دارند، متصدی امور کشور می شوند، معلوم است که معاهدات ننگین همچون برجام امضاء شود.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس طرح مقابله با اقدامات آمریکا را تصویب کرد، گفت: در این طرح رئیس جمهور ملزم شده است؛ مذاکرات با اروپا بیشتر از یکماه به طول نیانجامد. و در صورت مذاکره با اروپایی‌ها جهت ماندن در برجام باید تضمین های قطعی و لازم الاجرا از آن‌ها اخذ شود، در غیر این صورت غنی سازی باید در مقیاس گسترده از سر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در پایان با بیان اینکه دشمن شناسی مهم ترین عنصر بصیرت در مسیر پیروزی است، افزود: اگر تحریم های آمریکا به سایر کشورها نیز سرایت کرد به طوری که در روابط اقتصادی ایران با دنیا مشکلاتی به وجود بیاید، دولت مؤظف است همه اقدامات داوطلبانه در اجرای پروتکل الحاقی را به تعلیق درآورد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha