جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج آقا قرائتی

حوزه/ آیت الله شهید سعیدی که روزی برای زیارت از تهران به مشهد آمده بود؛ وقتی به او می گویند در یک روستا نیاز به روحانی است، رفتن به آن جا را بر زیارت امام رضا(ع) ترجیح می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، صبح پنجشنبه در «کارگاه آموزشی شیوه های بیان تفسیر قرآن کریم» که در سالن همایش های  مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: حوزه  و منبر های ما باید قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه  باید به قرآن و تفسیر بیش از پیش اهمیت داده شود، گفت: در حوزه معاونت تهذیب وجود دارد؛ اما معاونت تفسیر وجود ندارد؛ شهریه های طلاب نیز باید بر اساس قرآن باشد و طلاب نیز باید در دوره تحصیل خود حداقل یک دوره تفسیر قرآن را بگذرانند.

این استاد تفسیر قرآن با بیان اینکه با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان باید قرآن را جدی تر گرفت و به تفسیر آن اهمیت داد، عنوان کرد: حدود 600 درس خارج در قم برگزار می شود؛ اما نگاه کنید درس تفسیر چه تعداد برگزار می شود.

ححت الاسلام والمسلمین قرائتی وجود 18 میلیون فرهنگی در کشور را یک سرمایه خواند و گفت: برای این تعداد در تابستان که تعطیل هستند می توان تبلیغ کرد.

وی ادامه داد: طلبه ها نباید منتظر سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف یا جاهای دیگر باشیم که مارا برای تبلیغ بفرستند، بلکه خود باید در این جهت تلاش کنیم و در این مسیر از خود گذشتی داشته باشیم همانند آیت الله شهید سعیدی که روزی برای زیارت از تهران به مشهد آمده بودند؛ اما در مشهد وقتی به او می گویند در یک روستا نیاز به روحانی است رفتن به آن جا را بر زیارت امام رضا(ع) ترجیح می دهد.

رئیس ستاد اقامه نمازبا بیان اینکه نهج البلاغه نیز امروزه غریب است، افزود: اگر قرآنی شویم روضه ها و اخلاق ما نیز قرآنی می شود و مردم بیشتر استقبال می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha