پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی شکری - سمنان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نهج‌البلاغه هنوز بین ما مهجور است، گفت: مبلغان در حفظ وحدت ملی در ماه مبارک رمضان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری، در همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور مبلغان و روحانیان شهرستان شاهرود، در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام‌جمعه شاهرود و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با تأکید بر حفظ وحدت و با بیان این که وحدت عامل اصلی پیروزی بر دشمنان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: فرجام برجام هرچه باشد باید دانست که وحدت در جامعه مهم‌ترین اصل اساسی است که در تبیین آن مبلغان نقش اساسی داشته و می‌بایست با دوری از مسائل سیاسی، جناح‌بندی‌ها به اختلافات دامن نزنند، ما اگر امروز می‌خواهیم در برابر استکبار جهانی بایستیم، می‌بایست وحدت ملی داشته باشیم و ماه رمضان بهترین فرصت برای تبیین این وحدت ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر تبیین شعار سال از سوی مبلغان اعزامی در آستانه ماه رمضان تصریح کرد: مبلغان می‌توانند در مقوله شعار سال و حمایت از کالاهای ساخت داخل، مبلغان در گفتمان سازی و ترویج فرهنگ استفاده از آن می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی بابیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت عظیم تبلیغی است که در آن مساجد و تکایا فعالیت بیشتری از سایر اوقات دارند، افزود: باید از این فرصت طلایی برای آموزش‌های قرآنی و فرهنگ‌سازی استفاده کرد، تا بتوانیم نتیجه خوبی را نیز در پایان ماه کسب کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه جامعه امروز نیازمند تبیین مسائل اخلاقی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی همچنین باید در ماه مبارک رمضان به مسائل فرهنگی و اجتماعی امروز که در زمره دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود، عنایت ویژه‌ای داشته باشند و یک تبلیغ با اثربخشی خوب در حوزه آموزه‌های اخلاقی و اسلامی قطعاً می‌تواند تأثیر خوبی بر روی مخاطبان داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن به‌خصوص در روستاها از دیگر رسالت مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان است و درگذشته روحانیون و علما بخشی از مقوله تبلیغی‌شان را فقط به تعلیم قرآن اختصاص می‌دادند، اما امروز این امر کمتر دیده می‌شود که باید مدنظر روحانیان و مبلغان قرار گیرد، گفت: متأسفانه در جامعه امروز، نهج‌البلاغه مغفول مانده که باید درباره خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی(ع) برای مردم سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به‌ضرورت نگاه ویژه مبلغان به مسائل اجتماعی بیان کرد: مسائل و معضلات اجتماعی در زمره دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و متأسفانه امروز اعتیاد، طلاق و نظیر آن در بیشتر نقاط منطقه مشاهده می‌شود که مبلغان می‌بایست درباره راه‌های مقابله و یا کاهش تبعات منفی آن‌ها برای مردم حرف بزنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha