جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با پیام تصویری حضرت آیت الله سبحانی، در سالن یاس مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، عبدالهادی فقهی زاده، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که شامگاه شنبه در سالن یاس مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن در ایران یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی قرآن در سطح جهان است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه بین المللی قرآن تماشاخانه نیست بلکه بزرگترین جشنواره فعالیت های قرآن کریم در سطح ملی است.

فقهی زاده، جلب توجه عموم مردم به اهمیت قرآن کریم در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی، جریان سازی های مؤثر در شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در زمینه قرآن و نشان دادن اهتمام جمهوری اسلامی ایران و پیروان اهل بیت(ع) به مسأله قرآن را از کارکردهای نمایشگاه بین المللی قرآن برشمرد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن چه استعدادهای که شکوفا نشد و چه آثار فاخری خلق نشد. همچنین نمایشگاه بین المللی قرآن می تواند شبهه بی توجهی شیعیان نسبت به قرآن را از اذهان برخی در اسلام و جهان پاک کند. قرآن می تواند عنصر مهم دیپلماسی فرهنگی باشد.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن با بیان این که قرآن در نگاه مردم ایران کتابی مقدس، وحیانی و... است، خاطرنشان کرد: تلاش ما در نمایشگاه بین المللی برنامه محوری، استفاده از ظرفیت بزرگان و متخصصان عرصه قرآن و نوآوری در عرصه های مختلف است.

وی یادآور شد: با چنین رویکردهایی توانستیم فعالیت های علمی، عترتی، نظارتی، بین المللی و... را تقویم کنیم.

فقهی زاده تأکید کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن یک رویداد بزرگ فرابخشی است. هر چند در ظاهر معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مسئول برگزار کننده آن است ولی این موضوع یک رویکرد ملی و فرابخشی است و چه بهتر ارگان های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و... در آن همکاری کنند.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید دغدغه بودجه نمایشگاه قرآن را داشته باشد. باید دست به دست هم دهیم و این نمایشگاه بزرگ قرآنی و عترتی را از نظر محتوا و ظاهر در سراسر کشور تقویت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha