جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحیمی صادق

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که آگاهی دادن و بصیرت دهی به جامعه از وظایف مهم مبلغان و حوزویان است، گفت: مبلغان و روحانیان انقلابی نباید اجازه تحریف تاریخ فرایند مذاکرات هسته‌ای را بدهند و به عنوان سربازان ولایت باید با شجاعت در صحنه حضور داشته باشند و اوامر مقام معظم رهبری را به مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در همایش مبلغان حوزه علمیه استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با بیان اینکه توجه به تربیت دینی دانش آموزان از توصیه های جدی امام راحل به متولیان دینی و حوزوی بود، گفت: هم اکنون مبلغان و مبلغات و روحانیون طرح هجرت که در این محفل حضور دارند، مسئولیت خطیری را در هدایت فکری مردم دارند و سنگردار عرصه تبلیغ دین در جامعه هستند.

وی با تقدیر از خانواده‌های مبلغین حوزه علمیه تهران، افزود: اگر مبلغان و مبلغات در سنگر تبلیغ دین در حوزه علمیه تهران به فضل خداوند متعال و عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) خوش می‌درخشند، به این جهت است که خانواده‌های محترم این عزیزان نقش بسیار بسزایی در این موفقیت دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق عنوان داشت: اگر صبر، ایثار، گذشت و همراهی خانواده­ ها با مبلغین عزیز نبود قطعاً موفقیت‌های این چنینی حاصل نمی‌شد. هر چند ما در آغاز راه هستیم و تکلیف و رسالت دینی ما نسبت به مردم و جوانان استان تهران بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اولویت‌های تبلیغی در حوزه علمیه تهران اظهار داشت: در عرصه تبلیغ بیش از هر چیزی نیازمند به استفاده از محضر قرآن مجید هستیم. آیه شریفه «وَقالَ الرَّسولُ يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هذَا القُرآنَ مَهجورًا؛ و پیامبر عرضه داشت؛ پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند» بیانگر گلایه رسول مکرم اسلام(ص) در محضر خداوند متعال در روز قیامت، خطاب به مسلمانان است و این موضوع برای همه ما هشدار دهنده است.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است، گفت: مبلغان نه فقط در تبلیغ ماه مبارک رمضان بلکه باید لحظه لحظه کار و تلاش تبلیغی‌شان متکی بر قرآن و برگرفته از دریای بیکران معارف قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که وظیفه تبیین اصول و مبانی اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی بر عهده مبلغان حوزوی است، گفت: امروز وظیفه بصیرت‌افزایی در جامعه قبل از هر نهاد و یا افرادی بر عهده مبلغان و روحانیان حوزه است.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند پیروی از سبک زندگی اسلامی و قرآنی است، عنوان داشت: برای فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه ابتدا باید مبلغان و روحانیان حوزه های علمیه از خود شروع کنند و مردم را با عمل در رفتار و نه شعار، به سبک زندگی قرآنی دعوت کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران در ادامه با اشاره به عهدشکنی آمریکا در خروج از برجام، گفت: مسئولین مذاکرات هسته‌ای تا دیروز بیان می‌داشتند توافق هسته‌ای باید با حضور آمریکا و تعامل با کدخدا صورت بگیرد و بدون حضور آمریکا با اروپایی‌ها نمی‌توان تفاهم‌نامه امضا کرد، ولی امروز بعد از عهدشکنی آمریکا، می‌گویند از اول هم بنا نبود ما با آمریکا مذاکره و تفاهم کنیم و شر یک مزاحم کم شد!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق در پایان با بیان این که آگاهی دادن و بصیرت دهی به جامعه از وظایف مهم مبلغان و حوزویان است، گفت: مبلغان و روحانیان انقلابی نباید اجازه تحریف تاریخ فرایند مذاکرات هسته‌ای را بدهند و به عنوان سربازان ولایت باید با شجاعت در صحنه حضور داشته باشند و اوامر مقام معظم رهبری را به مردم تبیین کنند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha